Beste Glen,
Voor R&B en Hip-hop raad ik wel een 12 inch aan, een 10 inch bijvoorbeeld is veel preciezer qua spelen ( zoals snelle beats) maar gaat wel minder diep.
Hoe dieper de bas, des te beter jij het in je auto gaat horen/voelen.... en de mensen buiten vaak ook
Als je een 350 watt RMS subwoofer hebt, dan liever niet aansluiten op een 4-kanaals versterker, tenzij deze heel erg krachtig is en genoeg power levert voor je speakers in combinatie met je sub, maar vaker zie je ze gebrugd op een 2-kanaals of bij topinstallaties op een mono-versterker (1 kanaals) voor alleen je sub aan te sturen.
Maar aangezien je huidige sub 350 watt RMS is kun je een versterker pakken die gebrugd minimaal 500 watt RMS levert
kijk maar even op
http://www.12vhifi.nl/subframe.html en kies daar je setup en je versterker daar zie je hoe je het dan moet aansluiten.
Als je een zwaardere versterker hebt, dan alleen uitkijken dat je je sub niet overbelast, richtlijn is dat de versterker het beste op 70% van zijn vermogen kan spelen en let op: audio goed afstellen is een kunst op zich, daarom is een radio met veel afstel mogelijkheden nèt hetgeen wat je kunt missen om alles samen goed te laten klinken.
Je speelt immers je gewone speaker vaak pas vanaf 80 hertz en de sub juist van 50 hertz tot 80 hertz en met veel instellingen kun je dit ook beter instellen.
Mocht je trouwens nog een composet willen kopen dan raad ik de focal 165PS compo aan, dit is een van de beste voor deze prijs en deze heb ik zelf ook
Mijn sub speelt ook naar boven en ben ook vandaag weer verder gegaan met afstellen en het klinkt steeds weer beter.
jij Succes