[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
HPF vraag : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 04:39

HPF vraag

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

HPF vraag

Berichtdoor W124AMG » 02 okt 2012, 19:35

Ik probeer het HPF systeem te doorgronden maar ik zie nog weinig logica. Wat is het geval, het lampje brand onregelmatig, maar wel altijd tijdens een rit. De achterzijde zakt altijd na 1 dag stilstand, of zelfs na een werkdag. Zet ik em in normale stand weg s ochtends, wil ik s avonds naar huis, dan is ie van achteren gezakt. Lampje brand en gaat soms pas na 20 km uit of soms helemaal niet.
Maar afgelopen weekend heeft ie gewoon 2 dagen op normale stand gestaan. S ochtends bij het starten was het lampje ook nog steeds uit dus blijkbaar geen druk verlies geweest.
Ik begrijp niet waarom soms pas na een half uur het lampje uitgaat, soms na 5 minuten, soms helemaal niet, dan weer is ie uit geweest en floept ie gewoon weer aan onder het rijden....geen peil op te trekken.
Als ie dan uit is komt de achterzijde wel in normale stand, dus dat klopt wel. Ik heb de retourleiding van de centrale veerbol los gehad met draaiende motor en terwijl het lampje brand, maar daar komt geen olie uit. Af en toe een druppeltje. Uitwendige lekkage is er vrijwel niet. Als ie ingezakt is staat niveau boven max, in normale stand onder max.
Systeem is al een keer gespoeld en schoongemaakt.
Als ik de auto s avonds weg zet in sperstand, helpt dat tegen het inzakken van de auto?
W124AMG
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 06 jan 2012, 15:41
Woonplaats: Haarlem
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: HPF vraag

Berichtdoor ElGriffo » 02 okt 2012, 20:01

Deze vraag is voor vlieger en 560snel ;)
ElGriffo
 


Re: HPF vraag

Berichtdoor 560snel » 02 okt 2012, 21:06

het wil niet zeggen dat het een garantie is maar om een indicatie te krijgen kan het heel handig zijn.

als de auto inzakt tijdens stilstaan is er waarschijnlijk een of meerdere veerpoten lek, of in ieder geval valt dit buiten de toleranties van Mercedes.
blijft de auto op hoogte en zakt hij pas in bij starten en draaien van de motor, is het waarschijnlijk een regelaar.

nogmaals is slechts een indicatie en geen garantie dat het zo is maar om te zoeken is het wel handig jij zegt hij zakt achter in en voor niet, zou ik een van de achterste veerpoten verdenken.

ik dacht dat je pas de veerbollen had vervangen van de auto maar dat kan het ook zijn. maar dit zou je moeten merken tijdens het rijden dmv harde vering.

ik zou een lektest uitvoeren met de veerpoten achter om te beginnen. en dan verder kijken.

als je er niet uit komt mail maar, als je hem bij mij kan brengen wil ik wel de storing voor je opzoeken, ik heb sinds kort het speciale gereedschap om de hele hpf te kunnen testen.

succes
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1140
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: HPF vraag

Berichtdoor W124AMG » 02 okt 2012, 21:23

Dank voor je snelle antwoord. Ik heb beide achterbollen inderdaad al een keer vervangen, tevens ook de centrale bol.
Hij zakt inderdaad altijd eerst van achter. Maar wat ik nog steeds niet kan volgen is waarom de druk in de centrale bol maar niet op gang komt. Of is dit een geval van de weg van de minste weerstand? Dan zou er veel olie via een retour leiding in het reservoir moeten komen toch? Welke leiding is dat en kan ik die met een draaiende motor los draaien? Of staat daar veel druk op?
Ik wil ook wel een keer langs rijden bij je alleen waar ligt achter de duinen? :lol:
W124AMG
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 06 jan 2012, 15:41
Woonplaats: Haarlem
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: HPF vraag

Berichtdoor 560snel » 02 okt 2012, 21:41

op je verdeelblok zitten diverse leidingen maar er gaat er eentje recht naar beneden naast de dikke aansluiting van de pomp.
als je een lijn zou doortrekken naar beneden komt ie in de voorradtank uit,deze draai je los en zet je even een rubberen slangetje op. goed aandrukken en het uiteinde doe je in de vulopening van de voorraadtank.
daarna start je de auto en dan kijk je of hier olie uit komt, een paar druppeltjes is niet zo erg maar een straal is niet goed.

eigenlijk mag uit die retour leiding alleen olie stromen al hij inzakt dus bij omhoog pompen en op hoogte blijven mag er niks of een paar drupjes uitkomen.
en dus staat er alleen druk op als de auto inzakt maar hij is bij mij nog nooit losgeschoten

den haag is natuurlijk de mooiste stad achter de duinen maar de werkplaats is in aalsmeer. :D
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1140
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: HPF vraag

Berichtdoor W124AMG » 02 okt 2012, 22:07

Haha mooie stad achter de duinen...tja inderdaad. Aalsmeer is niet zo heel ver hiervandaan. Beter dan Zutphen in elk geval :P
Die leiding op het zwarte gedeelte bedoel je dan? Die heb ik inderdaad al los gehad maar daar komt niets uit met draaiende motor. En als daar niets uit komt, waar blijft mijn druk dan vraag ik me af.... :shock: de pomp doet het wel of niet zou je zeggen en niet soms wel en soms niet..
W124AMG
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 100
Geregistreerd: 06 jan 2012, 15:41
Woonplaats: Haarlem
Roepnaam:
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: HPF vraag

Berichtdoor 560snel » 02 okt 2012, 23:22

ja dat is raar idd
Avatar gebruiker
560snel
Platinum Boarder
Platinum Boarder
 
Berichten: 1140
Geregistreerd: 17 jan 2011, 22:11
Woonplaats: In een mooie stad achter de duinen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: HPF vraag

Berichtdoor Vlieger » 05 okt 2012, 18:47

Iggy jij bent kundig genoeg op HPF gebied, bovendien zit W124AMG bij jou in de buurt. B)

Maar ik zou de (dikke) drukleiding van het regelventiel eens los maken en dan met draaiende motor kijken of er (een beetje) olie komt.
Want W124AMG, het is een hogedruk pomp en die kan maar weinig olie leveren, maar wel met een druk tot 250 Bar !

Andere oorzaak van het onregelmatig branden van de controle lamp, kan een slecht afgestelde niveau-regelaar afstel-stang van de achteras zijn, of teveel speling op de kunststof koppelingetjes daarvan.
Een andere reden voor het zakken achter kan ik niet bedenken, want de kans op inwendige lekkage van beide veerpoten lijkt me klein.

Groet,
Rob
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 16 gasten

cron