Hallo,
Ik heb een probleempje waar ik even niet uitkom..
De auto heeft een paar weken stilgestaan. Een week geleden na 5 minuten starten en 20 minuten warm draaien prima mee gereden. Sloeg wel een aantal keer af in het begin maar was snel voorbij.
Nu dus een week later probeer ik de auto te starten maar helaas, deze wil niet starten eerste 10 minuten (Benzine start)
Slaat dan aan met moeite en loopt erg onregelmatig, valt uit. Weer starten en loopt wel maar niet prima. Blok schokt nogal.
--verdelerkap kabels en ontstekeing allen nagekeken in Zutphen. Auto heeft daarna 8 weken stilgestaan.
Wat me opvalt: Vonkend geluid (knetter) rondom de verdelerkap,en ook zichtbaar vonken onderuit de rubberenkapje vd bougiekabels naar het plastic vd verdelerkap. Alles is nog goed, ziet er uit als nieuw.
Nagekeken en niet vochtig o.i.d. dus rubberkapjes weer terug.
Vacuumslangen zitten op het oog niet los, bougiekabels extra goed aangedrukt.
Olie nagekeken, half litertje bijgevuld.
Starten en loopt. Niet meer onregelmatig, geen geknetter.
Mooi stationair dus stukje rijden...
na 20 minuten valt al op:
Vanuit stilstand wegrijden, slaat af.
na ongeveer 3 keer:
Vanuit stilstand wegrijden...hoop gepruttel, houdt wat in ...
Maar wel stationair voor het stoplicht.. dus wil wegrijden en dan is het pruttel pruttel en dan pas beetje toeren maken.. (lijkt een eeuwigheid maar zal zo'n 5 seconden zijn.)
Omdat het nogal druk is op de weg zo in de middag kan ik niet "safe" verder rijden (dwz zonder het verkeer te hinderen met mn auto die afslaat voor het stoplicht) Het liefste zou ik even een uur flink doorrijden om zo de boel weer aan de praat te krijgen...
Maak me nu het meeste zorgen om de vonken (kleintjes) rondom de verdelerkap..
Is dit normaal voor de tijd vh jaar? Of is er overduidelijk een ander probleem?
De auto staat nog niet binnen, wilde ik vanaf eind november doen of wanneer het echt koud is.
Het gekke is dus dat ik na ongeveer 30 minuten proberen de auto lopend heb, zonder die rare vonken en het kneterrende geluid is dan ook weg...
groet,
Rudy
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.