[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Interne vervuiling : Techniek - 4

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 24 nov 2024, 00:32

Interne vervuiling

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Interne vervuiling

Berichtdoor Peter 500SEC » 19 okt 2012, 11:04

Zo is dat Johan

Jij rijdt op gas maar bent misschien per maand meer aan brandstofkosten kwijt dan ik.

Ik verbruik gemiddeld 1:8,5 en doe met een tankvulling ruim anderhalve maand ;)

Ook nog een fijn weekend gewenst en veel rijplezier
Peter 500SEC

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 13:17

Johan,

Ik heb een vraag? : Kun jij in jouw reacties of berichten de puntjes vervangen door een enter ?
Dat leest denk ik voor ons Forumleden allen een stuk fijner dan zo'n hele lap tekst met puntjes
er tussen.

Alvast bedankt

grt

MArco
ElGriffo

Berichtdoor Vlieger » 19 okt 2012, 15:18

Daar ben ik het mee eens Marco. :idea:
Op school kregen we een onvoldoende, als we alles achter elkaar schreven. :cry: :cry:
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Vlieger » 19 okt 2012, 18:12

Motor technici geven meerdere oorzaken aan, als oorzaak van interne vervuiling met zwarte koolaanslag.
De hoofd oorzaak is, dat motoren niet op bedrijfstemperatuur komen.
Dat kan doordat veel korte stukjes gereden worden, maar ook omdat de thermostaat niet goed functioneert.
Verder kan het te lang met oude olie doorrijden, hieraan ook een bijdrage leveren.

Overigens kan vervuiling met koolaanslag geen kwaad, de motoren kunnen evengoed prima lopen.
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 19:51

jeetje als we zelfs gaan lopen zeuren over een paar puntjes... wacht even mn broek is afgezakt!...Een probleem is pas een probleem als jij er een probleem van maakt! En op school? haha, jeetje das lang geleden, maar let s op de grammatica van andere leden, of ben ik het slachtoffer hier?
Oldbenz

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 19:54

Het is geen zeuren, het is een normale respect volle vraag, dat is jouw antwoord allermins..................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................................
.
.
.
.
.
.
.?
ElGriffo

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 19:59

ach kom nou toch, gaat hier over oldtimer auto.s, en de belevenissen hiermee, en wat er geschreven word hierover, gaat om de inhoud, niet om een puntje min of meer! Mijn vriendin HBO er,heb ik jou opmerking even gelezen en kon ook niet geloven wat er hier gezegd word, en heeft niks met respect te maken! Wel dat er veel mensen graag vriendjes met jou zijn valt mij op, van daar ben ik het mee eens Marco! Willen zeker graag 10% korting op onderdelen !
Oldbenz

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 20:00

ow, je mist een t bij allerminst jij schrijft allermins ????
Oldbenz

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 20:02

Die mag je van de puntes maken zijn er ook 100 vanaf gevallen ;) Ad
ElGriffo

Berichtdoor Wallietax » 19 okt 2012, 20:03

Ad,zelfs zonder "vriendje'' krijg je al 10% korting! :woohoo:

Gr..wallietax 8-)
Wallietax
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 20:25

ja voor mensen die voor onderhoud naar de officiele dealer gaan , en daar de hoofdprijs betalen, zo is het geen kunst om een oldtimer te rijden,ff je knip opentrekken en een monteur aan het werk zetten, dat vind ik geen oldtimerliefhebbers! Ik vind het juist een uitdaging om te speuren naar goede en goedkope adresjes en daar je onderdelen te kunnen scoren, en zelf te monteren! Zo heb ik van de week een orginele nieuwe middendemperset, zat wel stof op, kunnen bemachtigen, en gratis eronder kunnen zetten, op de brug. Ben 4 uur bezig geweest met alles pas maken , steunen maken, en alles lassen, dan zie je eruit als een turk, maar dan heb je wel iets,, kosten? 175 euro,ben benieuwd wat die bij Stern had gekost? Dat geeft pas voldoening!
Oldbenz

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 20:26

Bedankt Ad,

Leest een stuk fijner
ElGriffo

Berichtdoor Pepper » 19 okt 2012, 20:27

Gaat hier toch over interne vervuiling van de motor ipv topicvervuiling ;)
Pepper

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 20:30

Inderdaad,

Vanaf hier maar weer on-topic

Bedankt rein

En toch even off topic : suc6 morgen ;)
ElGriffo

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 20:41

Wil ik toch s weten wat het bij Stern kost een nieuwe vlinder middendemper, met 4 uur brug huren erbij? Met 10% korting dan?
Oldbenz

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 21:17

Vanwaar de 4 uur ?
ElGriffo

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 21:34

ik heb er niet onder gelegen om het te monteren.. dus huur brug!
Oldbenz

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 21:44

Maar 4 uur voor een middendemper ? Lijkt me aan de hoge kant
ElGriffo

Berichtdoor Oldbenz » 19 okt 2012, 22:21

die opmerking verwachtte ik al van een dealer! Ok, voorpijpen afzagen, buizen erover heen maken, voorpijpen los maken aan spruitstuk, systeem lassen, dus niet met klemmen, eronderuit, aflassen, monteren, orginele steunen van sloopauto slijpen, deze lassen, achterdemper pas maken, zal geen dagelijke kost zijn bij jullie! dus was wel hele klus, maar mijn vraag was niet hoeveel uur ervoor in jullie boeken staan, maar alleen brughuur, lezen is moeilijk voor sommige mensen!
Oldbenz

Berichtdoor ElGriffo » 19 okt 2012, 22:28

Ik denk dat we elkaar niet heleaal begrijpen :( Ik ben de weg kwijt

Blijkbaar iets tegen de dealer :dry:

Laten we het maar ontopic houden
ElGriffo

VorigeVolgende

Keer terug naar Techniek