Hoi, wat Douwe al zegt die 2000= laswerk kan goedkoper.
Weet niet tot wanneer je APK nog geldig is maar als er nu 2000=laswerk in zit dan moet het of heel erg hard gegaan zijn met de roest, goed verborgen zijn of de APK-Meester heeft een brilletje nodig.
Maar je hebt de Benz. nu eenmaal en niet nog eens 5000= om te beginnen met een beter volgend exemplaar.
Als de motor,
uitlaat,
remmerij,
aandrijving,
ophanging,
banden,
rijcomfort
goed starten en rijden
de basisfunctie's zoals
verlichting,
verwarming etc.
allemaal naar behoren en jou maatstaven goed functioneren
.... dan zou ik zeggen laat de ergste dingen "zo goed als mogelijk en APK waardig repareren" .
Toer er ondertussen vrolijk mee rond maar hou in je achterhoofd dat ook je dynamo, startmotor, of zomaar een "wildvreemde storing" je op kunnen breken.
Kan ook met een exemplaar van 10.000= want het blijft allemaal ca. 30 jr. oud.
En als laatste m.b.t. de versnellingsbak, die had ik bewust nog niet genoemd in het rijtje, wil ik je adviseren alleen een exemplaar te kopen (zeker in de prijsklasse van 300=) waar je daadwerkelijk mee hebt kunnen rijden en goed bevonden is.
Niemand die jou voor die prijs belooft de bak weer om te ruilen, te demonteren en een "goede" te monteren... want dat is het probleem je weet pas hoe goed ie is als ie er onder zit en het is nogal een klusje om een bakje te wisselen.
Douwe en ik weten ondertussen het fijne er van wat bak wisselen betreft.
En we zijn in te huren, toch Douwe..
Maar alle gekheid op een stikkie, als je denkt deze Benz. rijdend te houden en te zien als je " 1e liefde" ga dan voor APK-waardig, en verkoopbaarheid op latere termijn en de kosten die je er aan maakt moeten het waard zijn om de periode te dekken dat je er zelf in rijdt.
Je zal er geen winst op maken maar je verlies is minder, het kost nu eenmaal centjes.
Succes!