het gaat in eerste instantie erom om de motor weer fatsoenlijk te laten lopen
en dan op een goedkope manier
gezien de motor nog maar 9.5 bar druk op de cilinders heeft
en die motor zoveel carterventielatie heeft dat er olie en slutch in het luchtfilter komt
lijkt me het verstandig eerst niet al te veel kosten hier aan te maken maar het kosten besparend te repareren
en zo eens te zien of het motoretje weer in een betere conditie kan komen
eerst zorgen dat de motor weer beter loopt dan eens een flush doen en kijken of er nog wat meer compressie en wat minder carterventilatie uit kan komen
dan de olie klips van de smeer leidingen van de nokkenassen vervangen dit is een must gezien de klips heel erg los zatten
maar eerst het 1 dan het andere
en op deze volgorde
dit inverband met het mogelijk loskomen van vuil uit de motor bij het flushen en dat wil je liever niet in de smeer olie leidingen hebben
dus vandaar als laatste de klips vervangen
mogelijk zelfs na het flushen nog even een week met goedkope olie rijden en daarna pas de wat duurdere optie erin doen zodat het laatst los gekomen vuil ook me uit de motor komt