door MB-EDE » 02 nov 2012, 13:18
Beste iedereen;
Ik ben nu zelf al aardig wat uurtjes kwijt maar kom er niet uit. Heb al redelijk wat onderzocht (mede dankzij het lezen van andere topic's met jullie reacties hier) maar voor ik weer verder ga hoop ik door iemand de goede richting in geduwt te worden.
Het gaat op een benzine eind '86, type 2 als ik mij niet vergis.
Probleembeschrijving:
Het begon met redelijk slecht starten, maar als de motor eenmaal draaide was het goed. Als ik dan had gereden en bijv. een uur later weer startte was dit ook geen probleem; starten lopen zeg maar.
Vervolgens (weekje later) was het redelijk slecht starten en schokken van de motor. Langzaam wegrijden ging wel, als beetje bij beetje het gas ingeduwd werd. Bij gas te ver induwen viel die uit. Dus: langzaam wegrijden, niet stoppen en blijven rijden ging goed, maar als ik dan voor een stoplicht stond was het weer raak; schuddende motor en rustig gasgeven anders viel die uit. Eenmaal een warme motor en de auto liep weer als een zonnetje, ook als ik de auto dan uitzette en weer startte was dat geen probleem.
Laatste tijd (weer een week verder) werd het erger; moeilijk starten en eenmaal aan de praat blijven gassen anders uitval van de motor en weer moeilijk te starten. Dus met mijn voet op het gaspedaal 1500 tot 2000 toeren de motor laten draaien en na zo'n 15/20 minuten was het goed, auto liep weer mooi stationair en rijden was ook weer perfect. Mooi schakelen, prachtig rijden, auto uit en weer starten geen probleem.
Daarna (weer een weekje later) wou de auto helemaal niet meer starten, dus ben ik soms samen met een maatje van me, eens gaan kijken. Dit wilde ik eerder ook al doen maar ben nogal druk.
---
Ik heb van veel mensen soortgelijke problemen gelezen, waaronder zelfs een enkele die gelijk van alles zelf gaan vervangen of naar een Mercedes-dieler of specialist gaan, op zich niets mis mee maar dan ben je wel gelijk een paar honderd euro armer en vaak hebben ze nog steeds de auto niet aan de praat. Hier zit ik zelf uiteraard niet op te wachten, een tuin die d'r mooi uitziet ga je ook niet opnieuw aanleggen, en als je hek dan omvalt en je gaat de stoep opnieuw betegelen, is volgens mij nog steeds het hek niet gemaakt! Eerst het hek, dan de rest!
Ik wil dus eerst weer de auto aan de praat, en dan de rest mooi.
---
Wij hebben nagelopen:
*Alle zekeringen
*Bougie's geven een mooie vonk
*OVP Relais (doorgemeten)
*Benzine Relais (ook doorverbonden van nr30 & 87 uit mijn hoofd)
*Stappenmotor/"sigaar" getest op de accu en gaat mooi open (ook een duidelijk klik)
*Spinnekop gedemonteerd voor de plunjer (helemaal schoon en zat niet vast)
*Stuwklep steeds minimaal ingeduwd tijdens starten voor testen CO afstelling
*Benzinepomp en filter zien er redelijk nieuw uit en krijgt minimaal benzine tot aan de spinnekop
Mischien hebben we nog iets gedaan wat ik nu over het hoofd zie, maar de belangrijkste dingen moeten nu genoemd zijn. Ik hoop dat iemand weet waar ik nog naar kan kijken. Ik neem aan dat uit mijn verhaal van de probleemomschrijving ook al een hoop op te maken en uit te sluiten valt!