Toch ff een opmerking omtrent de verzekeringen, er is een verzekeringsmaatschappij die je oldtimer gewoon verzekerd op evt LPG en je kan onbeperkte kilometers rijden als je wilt, een eerste andere auto oid is niet nodig en de premie is normaal.
Zelf heb ik er LPG in laten leggen bij km stand 140000km en staat nu op 164000km ongeveer, heb destijds uitgerekend (zonder de aanschaf vd LPG installatie mee te rekenen) dat ik na zo'n 6000km al geld "over" zou moeten houden vergeleken met benzine, ik maak toch echt niet meer als 8 a 9000km per jaar met de SEC en het is mijn enige auto,maar ja weet nu ook dat de SEC met LPG 1op 4,5 doet en met benzine 1 op 7 a 8, dus als er echt belasting betaald moet worden(waar ik eigenlijk geen moeite mee zal hebben, heb al ruim 3 jaar lekker zonder gereden (sinds 25-06-2010) dus wtf, weg gaat ie er echt niet om of ik moet het echt niet meer op kunnen brengen....
) het kan wel wezen dat de LPG eruit gaat (oei is zo schoon,jammer he voor het mileu) en dan op benzine ga knappen met bijbehorende vervuiling
, mijn vrouw heeft ook nog een auto,officieel zelfs een "oldtimer", op benzine, hahaha een micra van april 1986, daar maar geen oldtimerverzekering opgedaan,werd dan wel duur(
) nu kost het ongeveer 5 tientjes per kwartaal aan verzekering en met een oldtimerverzekering zowat hetzelfde of meer dacht ik zo.
Die micra heeft destijds meteen een dinitrol behandeling gehad, waardoor hij nu nog kei en keihard is overal,echt verbazingwekkend nergens roest of rottigheid, keurmeester maakte al opmerkingen zo van onvoorstelbaar zeg etc..., een supernette is het niet maar technisch perfect, nieuwe banden (kosten haast geen drol voor die auto.fulda's voor 40 eurie stuk incl montage etc hahahaha) ,uitlaat,koelslangen,Beru bougie kabels ,verdelerkap/rotor,contactpunten en condensortje etc ,benzineslangetjes,vacuumslangetjes ea alle even vervangen,koste wel wat maar wil wel dat ze goed en veilig de weg op gaat, en vrouw lief raakt de sleutel aan en draaien dat het blokkie doet,echt superstrak een 1 litertje 4 cilinder automaat, orgineel nu 130000km gereden en ook nog eens echt made in japan.Heel af en toe (1x id 2 maand??) een koffiekopje olie erbij en is weer op pijl Ze heeft hem nu ruim 3 jaar en wil hem niet kwijt, ik zeg ik koop je een mooie nette redelijk jonge SLK met weinig km etc...... als je dat doet dan grom grom etc, ik wil die micra houden,raar meidje he, hahaha Dat dingetje rijd nog wel lekker ook id stad en vlot ook nog,op de snelweg tikt ie net de 165/170 aan op de teller en dan houd het op,1x geprobeerd, hierna hebben we er altijd rustig en relax mee gereden.
Voor de verzekering van mijne SEC heb ik recent de kilometrage aangepast van onbeperkt naar max 12000km per jaar, kom ik er toch boven kan ik het altijd zonder gezeur weer aanpassen als ik wil.
De verzekering voor de evt belangstellellenden onder ons is:
http://www.snelder-duiven.nl/oldtimerve ... ks-gebruik