door MTW-FM » 11 nov 2012, 12:53
Hoi,
Mijn Benz had het probleem dat hij bij vochtig weer, en regen slecht startte,op benzine,en op LPG vrijwel niet....alles nagekeken,bleken de bougiekabels door te slaan. (in het donker was het een complete vonkendisco onder de motorkap.
Er zat een verdeelkap van Bremi op en een rotor onbekend.
Heb bij Steronderdelen nieuwe bougiekabels,rotor en verdeelkap gekocht,alles van Bosch. vanwege de ervaringen,en tips op het forum,en wat me al verteld is.
Hierna ging het starten subliem! op benzine (al regende het pijpestelen) een tik aan de sleutel en hij loopt,en ook super en rustiger.
Als de motor warm was,dan schommelde het stationair toerental op LPG,op reactie heb ik de onderste schroef op de verdamper een klein tikje los gedaan,nu loopt hij bij warme motor ook mooi stationair.
Wle heb ik nog 1 probleem,wat ik bij de vorige kabels,rotor en verdeelkap niet had, namelijk:
Als ik uit stilstand,of na een rotonde of bocht( vanaf stationair tot 1600 toeren ) gas geef,dan gaat dat niet mooi geleidelijk,en stottert hij wat,als ik hem in de P heb staan,hetzelfde, rustig gasgeven tot 1600 toeren,en dan stottert hij wat,daarboven is er niets aan de hand, en als ik direct volgas geef,dan heeft hij er ook geen last van.
Iemand enig idee wat dit zou kunnen zijn?
Zelf zat ik al met de gedachte te spelen,dat het aan de LPG toevoer kan liggen? Mijn uitgedachte theorie was:
Door alle nieuwe onderdelen heeft hij nu een betere/sterkere vonk, hierdoor is de 'oude' lpg-afstelling te arm voor de huidige setup,daardoor gaat hij stotteren/hikken bij het lage toerental doordat er een te arm mengsel in komt.
En zou je dus kunnen zeggen dat door het opvoeren van de LPG-toevoer dit beter moet worden.
Is dit een reëele denkwijze? of zit ik er compleet naast?
Het is erg vervelend,aangezien hij het hiervoor niet had,toen liep hij wel mooi rustig in lage toeren, en met de nieuwe onderdelen niet.