door VDL » 02 dec 2012, 18:51
Indien de versnellingen wel schakelen bij loslaten gas ( veel vacuüm door gesloten gasklep) moet U controleren of onderaan bij de vacuumdoos inderdaad vacuüm aanwezig is.
Sluit hier even een meter aan en geef een korte gasstoot. Indien mogelijk, koppel alle verdere vacuüm gerelateerde bedieningselementen zoals verwarming, centrale vergrendeling, stoelen, ... af.
Hier zou U tussen de 0.7 en 0.9 bar onderdruk moeten krijgen.
Als dit oke is, ga dan verder met alles terug aan te sluiten en controleer opnieuw.
Heeft U een te groot verschil, dan heeft U een vacuümlek op één van de andere componenten.
U kan in de onderdrukmodulator van de boite achter de vacuumdoos een pen verdraaien ( pen uittrekken en een paar tanden verplaatsen) waardoor U de modulator regelt.
Ben niet 100% zeker maar dacht met de klok mee meer vacuüm op de regeling van de boite.
U moet dit proberen door telkens alles te monteren en proefrijden.
Indien te veel vacuüm gaan de versnellingen slippen, te weinig gaat de boite "bonken" bij overschakelen.
Voor de afstelling van de bowdenkabel. Bij gewoon rijden en dan vauit "D" stand naar 3 te pook verplaatsen en de boite moet onmiddelijk schakelen.