Kortgeleden pech onderweg en ANWB moeten bellen. Blijkbaar werd de accu niet bijgeladen. Bleek de spanningsregelaar te zijn. De man van de ANWB adviseerde de dynamo te laten reviseren omdat hij slijtsporen in de dynamo zag. Dynamo wordt nu gereviseerd.
Wat ik niet snap is dat het laadstroomlampje niet ging branden. Ik had verwacht dat dit lampje bedoeld was om aan te geven dat de accu niet wordt bijgeladen? Dit lampje brand wel wanneer contactslot in ontsteking stand staat. Lampje is dus niet defect. Snap ik iets niet of is er iets niet in orde? Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?
Overigens heb ik de how-to gevolgd om de dynamo uit te bouwen:
dynamo-kool-borstels-vervangen-t2043.html?hilit=dynamo
Bij mij lukte het niet om de beugel te verwijderen. De bovenste bout van de beugel kan ik niet verwijderen omdat er een kunstof kap (rond ventilator) in de weg zit. Hierdoor kan ik de bout niet ver genoeg uit trekken. Voorzover ik kon zien zou dit betekenen dat ik de radiator zou moeten demonteren en dat was me wat te veel werk. Echter, het lossen van de bovenste bout van de beugel blijkt genoeg te zijn. De dynamo kan na verwijderen van de andere 2 bouten naar onderen worden verwijderd. Mogelijk hebben andere sleutelaars hier iets aan.