[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Laadstroom lampje probleem? : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 06:18

Laadstroom lampje probleem?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Laadstroom lampje probleem?

Berichtdoor RudderDuck » 10 dec 2012, 14:58

Kortgeleden pech onderweg en ANWB moeten bellen. Blijkbaar werd de accu niet bijgeladen. Bleek de spanningsregelaar te zijn. De man van de ANWB adviseerde de dynamo te laten reviseren omdat hij slijtsporen in de dynamo zag. Dynamo wordt nu gereviseerd.

Wat ik niet snap is dat het laadstroomlampje niet ging branden. Ik had verwacht dat dit lampje bedoeld was om aan te geven dat de accu niet wordt bijgeladen? Dit lampje brand wel wanneer contactslot in ontsteking stand staat. Lampje is dus niet defect. Snap ik iets niet of is er iets niet in orde? Wat zou er dan aan de hand kunnen zijn?

Overigens heb ik de how-to gevolgd om de dynamo uit te bouwen:

dynamo-kool-borstels-vervangen-t2043.html?hilit=dynamo

Bij mij lukte het niet om de beugel te verwijderen. De bovenste bout van de beugel kan ik niet verwijderen omdat er een kunstof kap (rond ventilator) in de weg zit. Hierdoor kan ik de bout niet ver genoeg uit trekken. Voorzover ik kon zien zou dit betekenen dat ik de radiator zou moeten demonteren en dat was me wat te veel werk. Echter, het lossen van de bovenste bout van de beugel blijkt genoeg te zijn. De dynamo kan na verwijderen van de andere 2 bouten naar onderen worden verwijderd. Mogelijk hebben andere sleutelaars hier iets aan.
RudderDuck

Re: Laadstroom lampje probleem?

Berichtdoor Douwe » 10 dec 2012, 22:16

je weet ook zeker dat je laadstroom controle lampje ook daadwerkelijk goed contactmaakt in het dashboard
k heb die grap al eens gehadmet een los liggent lampe wat in rust stand wel brande maar zodra de motor liep en er dus trillingen in het dashboard zat had het lampje mooi geen contact meer
en lade de dynamo dus niet
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Berichtdoor RudderDuck » 10 dec 2012, 23:50

Hoi Douwe,

Bedankt voor je reaktie, dat zou kunnen. Om dat te controleren moet ik de tellerkast uitbouwen denk ik. Dat is me nog niet echt gelukt. Ik krijg dat ding nog niet uitgebouwd :(
RudderDuck

Berichtdoor Douwe » 11 dec 2012, 08:18

even de linker speaker uitbouwen en via dat gat de teller unid eruit drukken
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja