[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Trillende remmen (bij remmen vanaf ong. 100km/h) : Techniek - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 26 nov 2024, 01:46

Trillende remmen (bij remmen vanaf ong. 100km/h)

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Trillende remmen (bij remmen vanaf ong. 100km/h)

Berichtdoor ElGriffo » 03 jan 2013, 14:19

ik denk dat de volgorde zo zou moeten zijn:

Auto warm rijden
Auto op de brug en omhoog in de N van de handrem
de wielen met de hand ronddraaien en dit zou soepel moeten gaan, als er tussen
links en rechts (groot) verschil zit , is dit verdacht
Wielen demonteren
Remblokken en remschijven op toestand, vorm , dikte en verkleuring controleren
Remblokken binnen en buiten en met links en rechts over verschil controleren (bij onderling
(groot) verschil is dit wederom verdacht en zou er een oorzaak moeten zijn)
De zuigers van de Remklauwen langzaam !!! terug duwen dit moet met weinig kracht gaan
Remklauwen controleren of rubbers heel zijn en wanneer de remklauw niet soepel gaat de
remslang controle methode toepassen zoals hier beschreven.

Als de historie niet bekend is zou ik sowieso de remklauwen en zuigers reinigen en schoonmaken
en zeker de remvloeistof verversen.

Houd wel in dat wanneer je iets beoordeeld je wel moet kunnen inschatten wat wel of niet normaal is.

Ik zou ook niet bezuiningen op de bevestiging pennen van de remblokken in de remklauwen omdat je
deze vaak kapot slaat

Het lijkt bijna een How Two
ElGriffo
 


Re: Trillende remmen (bij remmen vanaf ong. 100km/h)

Berichtdoor RD500SEC » 03 jan 2013, 18:53

Als je na deze procedure nog last mocht hebben van aanlopende remmen bij een auto waar de historie niet van bekend is, kijk dan even naar de speling tussen rempedaal en hoofdremcilinder.
Staat deze te strak (geen speling) kan het zijn dat het gaatje wat voor de zuiger van de hoofdremcilinder zit en verbinding hoort te hebben met het vloeistof reservoir door de zuiger van de hoofdremcilinder word afgedicht.
Dit gaatje zorgt voor toestromen van de remvloeistof bij het slijten van de blokken, het aangrijpingspunt van het pedaal zou anders dieper komen te liggen.
Tevens zorgt het gaatje ervoor dat wanneer de remmen warm worden de uitzettende remvloeistof terug kan stromen in het reservoir. Als dit niet mogelijk is door een verkeerd afgesteld pedaal worden de remzuigers naar buiten gedrukt wat het aanlopen veroorzaakt.
Het lijkt misschien ver gezocht, maar ik spreek uit ervaring.

groet, Richard
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Trillende remmen (bij remmen vanaf ong. 100km/h)

Berichtdoor Douwe » 04 jan 2013, 20:56

ook trilling bij remmen kan voortkomen uit overmatige wiel lager speling niet alleen bij het remmen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten

cron