Beste mensen,om maar niet direct te gaan vloeken in de kerk,heb ik het hier even neergezet i.p.v. ''techniek'' het gaat namelijk om de W116 van een kameraad van mij,
probleem is alsvolgt.
-startmotor was kapot (toen het zo gigantisch vroor) dit heeft hij dus even laten wezen tot het weer iets menselijker was,toen heeft hij de startmotor vervangen, ook was zijn accu aardig leef,dus is hij een stuk gaan rijden,om de accu eventjes bij te laden,en hij even lekker een stukje wou toeren.
daarna (zoals hij mij verteld heeft) begon de auto na een eind rijden wat in te houden,alsof de LPG bijna op was,,,,net of het vermogen langzaam aan weg viel, hij gaf wat meer gas,om toch maar snel bij huis proberen te komen,maar hij sloeg gewoon af,toen naar huis laten slepen, volgende dag belde hij mij,dus ik naar hem toe.
Als hij hem starte wou hij op LPG niet lopen,sloeg dan direct af,op benzine moest hij het gaspedaal in één stand houden (iets meer dan halfgas) dan wou die net blijven lopen....luchtfilter er vervolgens afgehaald,daar zagen we dat het gasmengstuk niet meer goed was,er zat een los middenstuk in,en die was eruit gevlogen/geknald...ook was de stuwschijf aardig vervormd.
Gasmengstuk was nog te herstellen,dit bleek een losse ring te zijn,met een soort gasverdeler binnenin,deze kon terug gedrukt worden, andere stuwschijf erin...vanmorgen alles erin gezet.
starten op benzine,,,,wou die niet,,,telkens een geluid alsof hij een slag wou maken,maar wou niet aanpakken,toen de LPG weer aangesloten, en dit maar proberen,om het één en ander uit te sluiten...op LPG wou die wel starten,maar niet van harte,ook met gaspedaal redelijk ver ingetrapt, we praten hier dan over ongeveer 3000 toeren, auto loopt dan ook echt mooi,geen tikker,geen ploffen of wat dan ook.
Daarna op benzine geklikt,bleef gewoon lopen...maar laat je het gaspedaal ook maar iets los,dan slaat ie af,zowel op LPG als op benzine.....op 3000 toeren,en hoger loopt ie,en blijft ie ook gewoon lopen,maar als je het gaspedaal ook maar iets los laat,dan slaat ie meteen af,daarna start hij wel weer direct (ook met gasgeven ) maar gewoon stationair lopen is er niet bij.
Ik weet dat eerst de benzine goed afgesteld moet worden,voordat je aan de LPG begint,maar op benzine wou die helemaal niets....heb de co-schroef al geprobeerd,maar hier reageerd hij niet op,die staat nu weer in de stand zoals die stond.
Ontsteking is niets aan gedaan.
Wie o wie weet nog iets waar we het naar kunnen zoeken??? ik weet het eerlijk gezegd niet meer...zat zelf aan een vacuümslang te denken,,,maar dan zou die beneden de 3000 toeren toch wel moeten blijven lopen? ookal zou het beroerd zijn....maar 3000 toeren loopt ie prima,gaspedaal ietsje los,en hij slaat af,zowel op benzine als LPG.