Contactslot blijft meespelen in de schakeling pin 4 en 5............
Zoals omschreven in vorige reactie werkte alles prima behalve dan als ik de sleutel uit contact haalde, constante toeter.
Heb gemeten en er staat geen 12V op de contacten in het stuur.
Dit klopt in die zin dat ik de 4 op massa accu (rechtstreeks) aangeloten heb en pin 5 loopt rechtstreeks met nieuwe draad naar claxon.
Dus compleet nieuwe massadraad vanaf accu naar pin 4 deze schakeld via indrukken van claxon met pin 5 waar een nieuwe draad loopt naar claxons achter grille, en zo is het cirkeltje rond samen met de nieuwe plusdraad rechtstreeks van accu ook naar claxons.
Er van uitgaande dat 1 van de draden, pin 4 of 5, sluiting maakte met een massa zou je er van uitgaan dat in de nieuwe situatie deze sluiting geen problemen zou moeten opleveren, massa aan extra massa kan geen kwaad. ( voorheen veroorzaakte dit sluiting aangezien er +12V op stond)
Maar met sleutel eruit halen kwam er toch een massa connectie vanaf stuur naar claxons en aangezien daar constante 12V. opstaat rechtstreeks van accu was het "parkeren en volop toeteren" .
Dacht slim te zijn en dan de massa van draad 4 naar 5 te zetten, op zich geen slecht idee, alles werkt sleutel eruit en geen getoeter.
Voor dat ik de boel achterlaat nog laatste check want in mijn achterhoofd speelt nog steeds de gedachte dat stuurslot ook een rol speelt.
Weer de contacten in stuur meten en verdorie er staat gewoon 12V. op !
Dus de draad die rechtstreeks op massa accu aangsloten zit krijgt met contact uit 12V............. asjemenou
Als ik de zekering die ik aangebracht heb in de nieuwe 12V.draad ( nieuw rechtstreeks van accu) naar claxons er uit haal dan is de 12V. in stuur weer weg........... asjemenou nr2...........
Als je het nog snapt vind ik het knap, maar ik ben nu toe aan een goed draadschema want het contactslot doet toch iets met draad van pin 4 en/of 5.
Lijkt wel alsof een relais de plus in de min omzet of andersom.
Zonder hele stuurkolom te demonteren en draadjes te gaan troubleshooten, geen pretje met deze weersomstandigheden, kom ik niet echt verder.
Het vreemde is dat de pin 4 en 5 geen connectie zouden moeten hebben met contactslot maar een schema moet daar uitsluiting over geven
Wil niet vaak toeteren maar soms is het toch wel echt nodig hoor................. en het moet gewoon goed komen.
Dus een schema is welkom, een link ernaar o.i.d. heb gezocht maar vind even niets.
Bedankt weer