Goede dag allen,
Mijn 380SE loopt nog steeds super
Nu heb ik er een bij gehaald en deze liep niet!! Bouwjaar 1984, Wel een heel mooie auto met nagenoeg geen roest en vol met werkende opties
Heb de gehele intake zijde losgehaald en div vacuumslangen waren poreus! Na het vervangen van de slangen liep de wagen weer maar niet zoals het hoorde! Ik wijte dit aan de afstelling omdat de auto afgesteld is geweest MET de defecte vacuumslangen! Op bezine kreeg ik hem helemaal niet aan de gang!
Stuwschijf gecontroleerd en deze valt en sluit heel mooi in zijn huis dus ga ervan uit dat dit niet het probleem was. De wagen start wel op LPG dus maar loopt erg onrustig en hoor kleine "klikjes".
Op gehoor de "klikjes gelocaliseerd en blijken de bougiekabels door te slaan!! Meer sterretjes onder de kap dan dat je hier kan zien met oud op nieuw..whahaha
Ik ben gestopt met troubleshooten en ben een lijstje gaan maken met onderdelen die ik nodig zou hebben.
Meteen een grote beurt set aangeschaft incl bougiekabelsset(beru) en verdelerkap, rotor.
Ik wil het eerst goed afstellen op benzine en daarna op LPG(OMVL) Afstellenop LPG gaat wel lukken met de twee boutjes op de verdamper en de hoofdstelschroef in de LPG aanvoerleiding
Ik ben vandaag de grote beurt aan het doen en de nieuwe spullen erop aan het zetten... Mijn vraag nu is....
* Is er een basis afstelling op benzine waar de 380SE op moet lopen? Bijv ontstekings tijdstip en co waardes?
* is het gaatje in de luchtfilter(3mm imbus) de co stelschroef?
* is de stationair schroef de kunstof schroef die vlak voor de luchtfilter op het blok zit?
Zijn er nog tips en trick waar ik op moet letten?
Friendly Benz greetz uit Roemond