door hildo » 05 maart 2010, 03:58
Als je uitgesteld bent dan vervang je de klepstelplaatjes.
De dikste (standaard) is 4.5mm
Vervolgens ga je naar 3.5mm, dan kun je weer een tijdje
Als laatste ga je naar 2.5mm.
Dunnere klepstelplaatjes zijn overigens niet echt goedkoop.
Als je dan weer uitgesteld bent, dus niet genoeg klepspeling meer kunt krijgen, is de kop uitge(s)teld.
Dan wordt het een revisie, wat inhoudt nieuwe kleppen en klepzittingen, mogelijk nieuwe geleiders.
Dat zoiets niet goedkoop is, en dat is een understatement, weet ik helaas uit ervaring.
Voor mijn huidige 280SE zou ik zeker een gebruikte kop kopen, de prijzen vallen voor dit type erg mee.
Wel zeker weten dat er niet al 2.5mm klepstelplaatjes tussen zitten en opletten dat er niet iets met de kop is als scheurtjes of andere ellende.
Zoals gezegd, ik zou nooit anders dan LPG willen rijden met een klassieker, puur uit kostentechnisch oogpunt, maar het is niet allemaal rozegeur en maneschijn. Er zijn best nadelen.
Hildo