Dank je Leeflang, voor deze verhelderende inbreng.
Zelf had ik al voorzichtig de conclusie getrokken dat de gasklep in deze geen rol speelt en wilde dat graag bevestigd zien in een pneumatisch schema.
Op mijn 126CD heb ik gezocht om het pneumatisch schema naar voren te halen, helaas stuit ik op een fout in de CD en krijg ik dit schema niet te zien, in plaats daarvan komt de functie van de uitlaatgasreinigingsinstallatie(doe jij aan scrabble?) op het scherm.
Ik kijk in het hoofdstuk motor verbranding
klik op technische veranderingen 116.96 117.96 verbranding II KE inspuiting(niet de eerste maar de tweede)
vervolgens saugrohr 14 450
dan zou er bij 14 050 een schema moeten komen van de pneumatische aansluitingen, helaas krijg je dan de functie van de uitlaatgasreinigingsinstallatie te zien, en niet de beloofde pneumatische aansluitingen.
Kijkend in het functieschema van de motoren kom ik ook nergens een verbinding tegen tussen gasklep en magneetschakelaar voor de E stand van de versnellingsbak.
Mijn bevindingen gecombineerd met jou informatie, durf ik te stellen dat de gasklep in dit spelletje niet meedoet.
Gezien de benaming en het stukje kabelboom uit je tweede plaatje zal Y4 inderdaad onderdeel 104 zijn. Zo heb ik gelijk een beeld van het stukje kabelboom dat er uit een donor moet komen, waarvoor nogmaals mijn dank.
Groet, Richard