Wellicht loop ik voor de muziek van Chris uit .... Maar hierbij een kleine update
Omdat de andere reparatie niet geholpen heeft is chris met de SEC afgelopen donderdag in zeist geweest om samen met ivar naar de tik te luisteren. Voor ons beide was het in eerste instantie vrij duidelijk een klep, hevel of stoter
Waardoor we al snel de kleppendeksels verwijderd hebben en om de linker , met name cilinder 5 te controleren
Al snel viel ons op dat de kop van de stoter en de kom van de hevel anders en vreemd waren ingesleten ...
In eerste instantie toch wel grote zekerheid dat een nieuwe stoter en hevel en het stellen van de kleppen de
Tik zouden verbannen naar de ...... Er heerste eigenlijk een hele positieve stemming die na de operatie al snel
Verdween toen de auto gestart werd en de tik nog steeds aanwezig was
Nog wat testjes gedaan en er van overtuigd dat het cilinder 5 moest zijn. Om het zeker uit te sluiten dat er toch nog een stoter verdacht zou zijn even alle stoters voor nieuwe vervangen maar nee hoor nog steeds een tik. Wanneer de hevels
En bougie niet gemonteerd zijn leek de tik weg waarbij ik (wij) er wel van overtuigd waren dat er iets mechanisch met de
Kop , klep of veren moest zijn. Dat hield maar 1 ding in... Cilinderkop eraf . Enigzinds diep teleur gesteld gingen we 01:00 huiswaards.
De vrijdag liet het me niet los wat te doen en stiekem een plannetje bedacht. Igec (eric ) was me de hele donderdag avond al aan het whatsappen hoe ver we waren.... En wat nu de oorzaak was . En vond hetook vreemd en kwam ook met wat ideeën en adviezen.
Uiteindelijk heb ik eric voor een 560 luchtmassameter " om kunnen kopen" om vandaag het inlaatspruitstuk en veren van de 5e cilinder te demonteren waar hij gelijk enthausiast op reageerde.
Omdat ik moest werken heb ik hem samen met chris en met wat hulp van de werkplaatschef hun gang laten gaan.
Met het volgende resultaat... Geïllustreerd door de onderstaande foto's Een ontspannend werkende Eric en de uiteindelijk oorzaak
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.