door RD500SEC » 27 feb 2013, 23:07
De slangen over de injectorhulzen horen soepel te zijn, de jouwe zijn hard heb je al aangegeven, ook als er nog geen scheuren inzitten kunnen ze doordat ze hard zijn niet goed afdichten en een vacuümlek veroorzaken.
De injectoren zitten in de hulzen met een afdichtrubber, ook deze kunnen hard zijn en lekken.
De hulzen zitten in de kop gestoken, afgedicht met een o-ring, ook een mogelijke plaats van een lek. Let op, de hulzen zitten vaak erg vast in de kop en gaan bij het verwijderen makkelijk stuk, ook omdat ze broos zijn geworden in de loop der jaren. Bij het eraf trekken van de slang over de injectorhulzen kan ook het tuitje van de huls afbreken.
Nieuwe hulzen worden met o-ring geleverd, afdichtrubbers om de injectoren moet je apart bestellen.
Bij mijn motor heb ik alle bovengenoemde delen vervangen. De verbindingsslangen die de slangen over de injectorhulzen verbinden onder de luchtmassameter door waren net zo hard en heb ik ook vervangen, samen met de verbindingsbuisjes tussen de slangen.
Deze slangen gaan inderdaad zoals Douwe aangeeft naar je stappenmotor en zijn voor de (verhoogd)stationaire lucht.
Groet, Richard