[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stuwschijf : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 23:26

Stuwschijf

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 25 feb 2013, 19:13

Mijn 500SE loopt alleen op benzine boven de 1500 toeren vanmiddag ff gekeken en het euvel gevonden:
De stuwschijf (met backfire beveiliging) gaat erg zwaar naar onder als ik deze met een schroevendraaier iets open zet start ie wel op benzine en blijft ie ook lopen..

Is de stuwschijf lichter af te stellen?

Zeg der ook bij dat ie lekker zonder weerstand omlaag gaat enkel erg zwaar der is niks krom of iets in die geest.

Zit der ergens een stel schroef om de veerspanning wat losser te zetten als deze op een veer werkt..
Ben.N
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor ElGriffo » 25 feb 2013, 20:52

Er is meer aan de hand , sowieso een afstelling als hij niet
Start en met indrukken van de schijf wel
De weerstand die je voelt is de brandstofdruk en
Die wil je toch hebben

Probeer het eens met een nieuwe schijf zonder
Rubbere flap

Toevallig geen backfire gehad
ElGriffo
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor DonLuciano » 25 feb 2013, 20:55

Weet je zeker dat je geen backfire hebt gehad en de schijf een kromming gekregen heeft?
DonLuciano
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 25 feb 2013, 21:06

Ik heb 100% geen backfire gehad maar mijn voorganger misschien wel..Ik heb de auto pas 1,5 maand en wil um toch op benzine aan de gang krijgen,zodat ik altijd van de plaats kan.

Misschien is der meer aan de hand,maar het LPG is der pas since afgelopen april 2012 derin gekomen en de stuwschijf is zo'n schijf met gaten met zo'n rubberen schijf derop voor gehad dat der een backfire komt de druk weg kan,ook is der niks geks te zien aan de alu deksel van de luchtfilter wat duid op vervormingen...

Dus ik durf echt niet te zeggen of der een backfire is geweest 100% zeker niet door mij...Ken dat wel wat der dan gebeurt...Boem en je staat stil met je handel,alleen niks duid der nu op..

Ik vind persoonlijk dat ik met veel kracht moet drukken de lucht stroming die der met starten langs moet,krijgt de schijf niet omlaag denk ik teminste op benzine krijg ik um niet aan de praat met starten wel met 1500 toeren plus.
Ben.N
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor DonLuciano » 25 feb 2013, 22:11

Ik denk dat hans gelijk heeft.
DonLuciano
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 25 feb 2013, 22:38

Der zit nog zoveel werk aan de Mercedes:
Ik heb vandaag bij het revisie bedrijf hier in de buurt nieuwe klepsteel rubbers bestel,die wil ik derop zetten,omdat ik het olieverbruik te hoog vind.

Ik heb vanavond bij Paul in Horst wat nieuwe bougies gehaalt omdat ie niet mooi stationair loopt,die zal ik der morgen eens indraaien en op 0,6mm zetten.

Ik wil der een nieuwe ketting en geleiders opzetten vanwege....de historie die ik niet ken.

De waterpomp lekt die moet nog los die lekt bij de onderste bout achter de krukaspoulie..

Bak olie + filter wil ik vervangen.

B-stijlen bekleden

enz enz enz enz enz enz...Alles met de tijd en als de wegenbelasting der weer op komt...
Dan gaat ie in de verkoop....
Dus de tijd zal het leren wat ik dermee ga doen.

Is,zon spinnekop plus lucht weger moeilijk te vervangen...Heb der eigenlijk niet opgelet hoe die vast zit?

Trouwens...........Ik begin ff bij het begin kwa benzine verhaal:

Luchtfilter los gehaalt en gekeken naar de brandstof leidingen omdat dit geen L of LE or Motronic is wist ik niet wat aanvoer en retour is dus maar beide slangen los gedraait....
Auto al eerder op benzine stand gezet.

Accu klem van de plus los gehaalt en deze tegen de accu pool houden verade me al geen snel dat de brandstofpomp + relais hun werk netjes deden,saus spoot in het rond.

Toen proberen te starten....niks nada 0 keer op keer (niet te lang anders stook je de startmotor gaar)

Toen wat startpiloot gepakt en deze in de stuwschijf gespoten en toen wou ie wel aanslaan op de startpiloot..
Dus de stuwschijf beweegt wel iets...

Maar idd misschien heeft deze een zware tik gehad van een backfire....
Ben.N
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor DonLuciano » 26 feb 2013, 00:17

Ja ik denk toch dat de vorige eigenaar niet alles verteld heeft.
DonLuciano
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Douwe » 26 feb 2013, 20:20

spinnen kop met lucht weger vervangen stelt niet zoveel voor
zijn 4 m6 moertjes en een slang klem en natuurlijk alle brandstof leidingen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 26 feb 2013, 21:14

Ik heb vandaag trouwens de bougies vervangen die ik gisteren bij Paul heb gehaalt in Horst,wereld van verschil de motor loopt veel rustiger en ligt niet meer te trillen en bokken,hij ligt nu mooi stil.

Als je bv 50-60 reed constant voelde je dat soms een cilinder niet meewerkte en stationair lag de naald van de oliedruk te trillen en nu blijft ie constant hetzelfde aangeven.

Ook mijn olieverbruik lijkt minder te worden,teminste ik zie het peil wonderbaarlijk genoeg niet meer zakken....Kan misschien ook wel komen dat ik nu een stuk rustiger rij...Het nieuwe van ff kijken wat ie kan is deraf aan het gaan..
Ben.N
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Douwe » 26 feb 2013, 21:47

tja spontaan minder olie verbruik door rij steil vernandering
daar kan ik geen theorie op bouwen hoe dat dan mogelijk is
hij lekt olie of vebruikt olie of hij doet het niet
maar je zou wel minder olie kunnen verstoken door te verversen en dan slick 50 toe te voegen aan de olie ;)
en natuurlijk de klepsteel rubbertjes vervangen :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Stuwschijf

Berichtdoor ElGriffo » 26 feb 2013, 23:08

Het klinkt mij allemaal wazig in de oren :dry:
ElGriffo
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Neerven » 27 feb 2013, 12:11

Hallo,

Heb hetzelfde, Bij zware belasting (autobahn) een fors oleiverbruik. Bij een beheerst rechtervoetje (snelweg) is mijn verbruik bijna nihil. Kan dus schijnbaar wel.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 27 feb 2013, 13:28

Nou de eerste weken was het flink gas naar onder...Nu rij ik rustiger en na mijn idee zie ik het oliepeil niet meer zakken..

Klepsteel rubbertjes heb ik al binnen van Elring,het revisie bedrijf (waar ik ook een half jaar 2 dagen in de week stage heb gelopen) vertelde me dat der ook V8 blokken zijn met waardeloze klepsteel rubbers en dat het olieverbruik mede door de coating van de cilinders komt,die zijn veel gladder als een gewone gietijzeren blok,aldus de eigenaar van het revisie bedrijf zou het wel kunnen schelen maar hij denkt dat het verbruik toch meer uit het onderblok komt door de gladde wanden..

Vond die dingen wel duur 78€ voor 16 rubbertjes=bijna 5€ per stuk...Veel voor wat der in de zak zat.
Maar goed als ie dan redelijk olie vrij word vind ik het goed..

1L op 2-3.000km heb ik vrede mee niet 1L op 1000km..
Ben.N
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor ElGriffo » 27 feb 2013, 13:42

Neemt niet weg dat er ter grondslag wel een probleem ligt ...

Kan klepseals zijn, oliesmeerleiding klipjes, carteroverdruk, zuigeveren etc....

Normaliete is een olieverbruik met zeer stevige rijstijl van 1 ltr op de 1500 wel binnen de
fabrieksnormen .. maar vind het zelf wel wat veel ..

Ga er vanuit dat de motor het verbruikt en niet lekt
ElGriffo
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 27 feb 2013, 14:24

Lekken doet ie 100% niet staat niks onder in iedersgeval...

Of schraapveren op of klepseals...

Aldus het revisie bedrijf is 285.000 niet gek veel voor een Mercedes V8 die kunnen veel meer doen maar de leeftijd van de klepseals daar verwachte hij het probleem + gladde wanden door de coating bevorderen ook het olie verbruik.


Trouwens wij hebben een rozen kwekerij en in de zomer moeten we beregenen wij hebben dan een traktor aan de pomp staan die bv constant 1400-1500 toeren draait voor 10-12-14 uur op een rij...die zoop ook behoorlijk wat olie maar deed je wisselend werk waarbij ie continu andere toerentallen draaide...Was is pratisch olievrij,motor is afgelopen zomer gereviseert en ik stond der verstelt van hoe goed de oude zuigers en bussen der nog uitzagen na 22.000 uur te hebben gedraait.
Motor is gereviseert vanwege lekke o-ring om 1 van de losse cilinderbussen,kwa water bij de olie...
Ben.N
 


Re: Stuwschijf

Berichtdoor Ben.N » 28 feb 2013, 21:07

Vandaag olie 100% aan peil gezet:
288km autobaan gereden en de olie staat nog 100% aan peil..

Maar ik heb heel rustig gereden 110 zo'n beetje 2400/2500/2600 toeren ik heb maar wat gesukkelt..
Ben.N
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 22 gasten