door Wiljan vd Brink » 01 maart 2013, 20:38
Goedenavond,
Via jullie wil ik even raad vragen over een bougie ontsteking probleem.
Al een paar x heb ik lang moeten starten, zo'n 20 seconden om de auto aan te krijgen.
Nu had ik dit gisteren ook weer maar hij starte en heb hem even warm laten lopen, 1 km gereden en de wagen uit gezet.
Toen na 15 min weer starten zeker ook weer 20 seconden en hij liep, erg onregelmatig en de toerental wijzer hobbelde wat op en neer en hij viel uit.
Weer starten maar duurde erg lang, op benzine gezet en waarrempel na herhaaldelijk starten ja hij liep en zonder geschommel in de toeren.
Heb er een half uur meegereden naar een wok restaurant en de auto geparkeerd, lekker gegeten en na verloop van 2 uur de auto starten maar helemaal niets.
Gas niets, benzine niets en het kwam erop neer dat ik m'n broertje heb gebeld met de patrol en een sleeplint.
We hebben de auto met een gangetje van 35 km per uur naar huis gesleept. Gelukkig was het niet ver van huis.
Afijn..
Thuis gekomen en de volgende dingen bekeken.
Brandstof relais werkt, Brandstofpomp draait, bougie los gedraaid en deze is netjes nat van de benzine en goed van kleur.
Drooggemaakt en kijken als er ontsteking is, en dit is er niet.
Nu zijn de verdeler kap en de bougie kabels zo'n 3 jaar geleden vervangen, de bougies 8 maanden geleden.
Voor ik onderdelen ga bestellen zoals een verdeler kap of bobine , waar kan ik na kijken ?
Of hoe kan ik testen als de bobine nog goed is of de verdeler kap, zodat ik straks niet onnodig een bobine bestel?
Hoor het graag van jullie.
Bedankt,