door Buurman » 22 maart 2013, 10:43
Yas,
Op 2e plaatje van Leeflang zie je links onder de 2 kleppen die bij mij dicht stonden en dus luchtstroom naar voetenruimtes blokkeerden.
Op mijn foto zie je dat de 2 kleppen "handmatig" opengehouden worden.
( dat zwarte armpje op 1e foto boven de vijl is zover ik kan vinden hier op het forum, een temp.voelertje)
In 1e instantie stonden ze dicht, koude voeten dus, heb ze voorzichtig opengeduwd en geblokkeerd.
Nu ze ca 2/3 open stonden en ik de knoppen bediende gingen ze wel compleet open, ook wilde ze weer dicht.
Maar als ik de vijl weghaalde en ze weer helemaal dicht gingen wilden ze niet meer open.
Dus de noodoplossing is ze te blokkeren opdat ze niet sluiten.
In mijn geval denk ik dat het vacuüm het niet trekt, de kleppen te zwaar gaan of dat het vacuüm niet sterk genoeg meer is als gevolg van lekkage o.i.d..
Mijns inziens forceer je niets aangezien vacuüm ze niet dicht wil duwen maar alleen open wil trekken en de blokkade dus geen nadelige gevolgen heeft.
Voor deze koude dagen prima, straks met airco aan zal het wel prettig zijn om de voeten ruimte af te sluiten i.v.m. kouwe knieën.
Uiteraard moet de oorzaak nog opgespoord worden maar hoop je zo even aan warme voetjes te helpen
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.