[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Probleem met aanjager / clima : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 23:45

Probleem met aanjager / clima

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Probleem met aanjager / clima

Berichtdoor Erida » 24 maart 2013, 13:31

Mijn zwager heeft een 560SEC uit 87. Ik ben hem aan het helpen met een clima probleem maar we komen er niet echt uit.

Aanjager van de clima werkt niet.

Ik heb de drie polige stekker voor de kachelweerstand gemeten en ik heb hier een 12v plus constant, een massa en een draad waar de stuurspanning op moet komen. Deze blijft echter op 0 volt staan terwijl deze normaal moet veranderen als ik de aanjager op hard,zacht of auto zet.
Als ik nu de rechterstekker ( gezien vanaf de voorkant van de bedieningsunit) van de unit afhaal, dan schiet de spanning op deze eraan ineens naar 12v en gaat de aanjager op vol vermogen draaien.

Nu vermoed ik dus dat de bedieningsunit defect is, ik lees echter ook over een unit onder bij het rempedaal. Hier zie ik een aluminiumkastje met een 14 polige stekker. Bij mij staat er 'niet goed' opgeschreven, maar als ik de printplaat bekijk dan ziet die er heel goed uit. Ik met eigenlijk weten of iemand weet of dit kastje ook met de aanjager te maken heeft, en of iemand aan kan geven wat het probleem kan zijn.
Project VW T2 Westfalia afgerond en nu een iets lastiger klusje, een 500SEC
Avatar gebruiker
Erida
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 355
Geregistreerd: 12 aug 2010, 06:56
Woonplaats: Meppel
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem met aanjager / clima

Berichtdoor Rene500SEC » 24 maart 2013, 13:55

Je hebt mij toch al een pm gestuurd over dit topic?
Tenminste ik ga er even vanuit dat jij dat bent?
Dit is zeker je unit
Denk dat machiel wel een aansluitschema heeft en anders even zoeken met de zoekfunctie
Er is ontzettend veel al geschreven over dit onderwerp
De 14 polige unit bij de rem is je tempomat of te wel je cruise control.
Alleen de eerste serie s klima s hadden een geblasegerat waar wat transistors inzaten voor de kachelmotor.
Rene500SEC
Verbannen
Verbannen
 
Berichten: 2369
Geregistreerd: 30 apr 2009, 19:59
Woonplaats: 's-Hertogenbosch
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Probleem met aanjager / clima

Berichtdoor ElGriffo » 24 maart 2013, 14:25

Bij code 581 is je kachelmotor massa geschakeld , er staat dus altijd continu 12 volt op de + van de kachelmotor
ElGriffo
 


Re: Probleem met aanjager / clima

Berichtdoor Douwe » 24 maart 2013, 14:46

als er al wel een themp regelunid in de wagen gemonteerd zit
dan zit deze meestal op het kachel huis geschroeft of onder de motor kap tegen het schutboard naast het brandstof pomp relais
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Probleem met aanjager / clima

Berichtdoor Erida » 24 maart 2013, 14:48

Bedankt voor de reacties. Mijn zwager had zich vandaag ook even aangemeld maar ik weet niet of hij die pm had gestuurd. Hij had al zitten zoeken op het forum en hierna vroeg hij of ik even deze vraag wou posten. Ga nu ook ff zoeken in de EPC of ik daar wat uit kan halen
Project VW T2 Westfalia afgerond en nu een iets lastiger klusje, een 500SEC
Avatar gebruiker
Erida
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 355
Geregistreerd: 12 aug 2010, 06:56
Woonplaats: Meppel
Type wagen: N.n.b.
Bouwjaar: N.n.b.
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 23 gasten