Mijn zwager heeft een 560SEC uit 87. Ik ben hem aan het helpen met een clima probleem maar we komen er niet echt uit.
Aanjager van de clima werkt niet.
Ik heb de drie polige stekker voor de kachelweerstand gemeten en ik heb hier een 12v plus constant, een massa en een draad waar de stuurspanning op moet komen. Deze blijft echter op 0 volt staan terwijl deze normaal moet veranderen als ik de aanjager op hard,zacht of auto zet.
Als ik nu de rechterstekker ( gezien vanaf de voorkant van de bedieningsunit) van de unit afhaal, dan schiet de spanning op deze eraan ineens naar 12v en gaat de aanjager op vol vermogen draaien.
Nu vermoed ik dus dat de bedieningsunit defect is, ik lees echter ook over een unit onder bij het rempedaal. Hier zie ik een aluminiumkastje met een 14 polige stekker. Bij mij staat er 'niet goed' opgeschreven, maar als ik de printplaat bekijk dan ziet die er heel goed uit. Ik met eigenlijk weten of iemand weet of dit kastje ook met de aanjager te maken heeft, en of iemand aan kan geven wat het probleem kan zijn.