door RD500SEC » 16 maart 2013, 14:50
De brandstofpompen hebben een terugslagklep, mogelijk lekken deze bij jou, de druk zakt dan te snel met het warme startprobleem als gevolg.
De accumulator kun je m.b.v. lucht testen vanaf de wartel, er mag uit het pijpje geen lucht uittreden.
De brandstofpompen tegen de stromingsrichting testen, er mag geen lucht uittreden aan de pomp ingang.
Of een drukmeter aansluiten(8 bar) op het hele pakket aan de filteruitgang, na ontluchten(vullen met brandstof) de pomp even laten draaien(wel brandstof toevoeren) en kijken of de restdruk blijft staan(ca. 3,0- 3,5 bar, min. half uur) na het uitzetten van de pomp.
Zijn deze dicht, kontroleer dan de plunjer in de spinnekop op lekkage, meet de drukken in de spinnekop(systeemdruk 6.2-6.4 bar, onderkamerdruk 0.4 bar lager).
Na afzetten van de motor kun je de retourleiding van de membraandrukregelaar afschroeven, hier mag geen brandstof uitstromen, behoudens een beetje lek bij het loshalen. Uit de retourslang kan wel brandstof komen(afblinden).
Is dit ok, leiding weer monteren.
Ook je koudestart verstuiver kan lekken, na demonteren weer aan de leiding aansluiten en systeemdruk weer opbouwen, zonder spanning aangesloten moet de verstuiver dicht zijn.
groet, Richard