[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Start probleem 260SE : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 22:22

Start probleem 260SE

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 01 apr 2013, 17:14

Hallo,
mijn 126se start af en toe niet.
Er lag LPG op maar die heb ik afgekoppeld om daar uitsluitsel over te hebben.
Daarna heeft de wagen nog een paar keer warm gedraaid maar sinds dit weekend doet hij het plots niet meer.
De benzinepomp draait en er komt benzine tot aan de verdeelblok.
Als ik in de inlaat iets inspuit of een paar drupjes benzine inkap start en loop de motor effe goed.
De benzinedrukregelaar of benzine afsluiter op de verdeeler krijgt volgens mij niet genoeg spanning.
Ik vermoed dat de stuurdoos dus niet volledig vrijgegeven wordt.
Ik krijg op pen 1 voeding maar is dit alles? Zijn er nog pennen die voeding moeten krijgen?
Zou er iemand van jullie zo vriendelijk willen zijn om misschien even mee te denken over wat misschien het probleem zou kunnen zijn?
Alle zekeringen zijn ook goed trouwens.
Heeft er misschien iemand het elektrisch schema?
Alvast bedankt voor jullie tijd en moeite!

Niels
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Frankbnm » 01 apr 2013, 17:22

Draaid hij op LPG wel goed?
Frankbnm
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Peter 500SEC » 01 apr 2013, 18:09

Frank, lees het bericht nog eens goed ;)
Peter 500SEC
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor ElGriffo » 01 apr 2013, 19:16

Hij draait dus wel rond maar slaat niet aan.

Als ik het goed begrijp start hij altijd op benzine ?

Wanneer hij eindelijk start hoe is dan het toerental ? is deze erg laag en verhoogd het toerental wel ?
wanneer je de stekker van de " sigaar" haalt verhoogd dan het toerental en heb je de lektest al gedaan met
remmen reiniger ?.

Is er een keer een back-fire geweest ? waardoor er ergens een scheur in zit of dat er iets krom is ?

Wanneer je tijdens het starten je vlinderklep indrukt heeft ze dan wel de neiging om aan te slaan ?

kortom een hoop mogelijkheden en vragen
ElGriffo
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 02 apr 2013, 07:44

Goede morgen.
Op benzine start hij nu niet.
Ze gaat wel vlot rond maar slaat niet aan.
Als ze draait is het toerental laag en heeft ze neiging om stil te vallen.
Wat bedoel je met de lektest met remreiniger?
Er is al een een backfire geweest.
Maar daarna heeft ze nog gedraaid en hier was niets abnormaal aan te horen toen.
Tijdens het starten heb ik de vlinderklep nog niet ingeduwd.
Ik ben meestal alleen vandaar :D
Bedankt al voor het meedenken!
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Neerven » 02 apr 2013, 09:25

Als je een backfire hebt gehad zou ik alles maar eens loshalen en goed nakijken op vacuumlekken en of alles nog recht is.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Vlieger » 02 apr 2013, 12:28

Zodra er met een vlinderklep gerommeld is, verloopt de CO afstelling.
Dat veroorzaakt ook veelal startproblemen.
Avatar gebruiker
Vlieger
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1324
Geregistreerd: 14 sep 2009, 14:41
Woonplaats: Venlo
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 03 apr 2013, 21:40

Maar zou dit alles echt hardnekkige start problemen veroorzaken?
Het zou kunnen hoor ik heb met de W126 nog geen enkele ervaring. Maar zoals ik het zie ligt het probleem een beetje bij de drukregelaar. Daar komt geen spanning op toe.
Bedankt al om allemaal mee te zoeken.
Wat bedoel je juist met: "dat alles nog recht is?" Wat kan er dan krom zijn?
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor ElGriffo » 03 apr 2013, 21:45

Back-fire op benzine is best wel apart ..... Of was dat in de LPG tijdperk
ElGriffo
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Neerven » 04 apr 2013, 09:25

Stuwschijf kan krom zijn. Rubber van onderbak kan er afliggen of gescheurd.
Avatar gebruiker
Neerven
Moderator
Moderator
 
Berichten: 2333
Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
Woonplaats: Eindhoven
Roepnaam:
Type wagen: 500SEL
Bouwjaar: 1983
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 04 apr 2013, 19:41

Het was toen ze op benzine draaide. En ik was gas aan het geven toen dus de druk kon langs boven weg. Maar ik zal eens goed bekijken dit weekend.
Ik hou jullie op de hoogte!
Toch bedankt.
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 07 apr 2013, 07:31

Goede morgen Mercedes liefhebbers :D
We maken vorderingen met de 126.
Nu draait ze al terug alleen spijtig dat het maar voor een paar seconde is.
Ik heb de + van de motor ECU zelf voeding gegeven.
Hier kwam maar 1.5v op toe.
Zover zijn we nu al. Vandaag nog eens wat verder zoeken.
Maar het gaat de goede kant uit :-)
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Douwe » 07 apr 2013, 10:38

:D nu nergens niet om maar heb je wel genoeg benzine in de tank
over tuig je er van dat je echt meer dan genoeg benzine in de tank hebt
al brand je controle lampje van tank leeg nog niet en staat je meter op een kwart
over tuig je er van dat er echt genoeg benzine in zit
haal desnoods een jerry kan met benzine en gooi dit in de tank
ik heb het namelijk 1 keer eerder mee gemaakt dat ik een hele avond aan het zoeken ben geweest naar een storing en dat het later bleek dat de tank leeg was
en deze wagen starte sloeg aan liep drie slagen en sloeg uit ;)en het klinkt alsof dit ook bij jou gebeurt ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 07 apr 2013, 14:50

Hallo,
bedankt voor de tip!
Ik heb er vorige week 20l ingedaan dus dit zou normaal in orde moeten zijn.
Ik ga voor alle zekerheid de filter eens vervangen.

Niels
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 11 apr 2013, 06:31

Goede morgen!
We zijn weer een stapje verder.
Als ik de brandstofpomp nu rechtstreeks bekrachtig blijft ze draaien.
Dit is uiteraard maar een nood oplossing maar nu kan ik de wagen toch al verplaatsen.
Ik vermoed dus een probleem met de hoofdrelais of de brandstofpomp relais.

Groetjes Niels
Nielske
 


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Douwe » 11 apr 2013, 07:21

of je puls spanning van af de ontsteking werkt niet goed
zo denkt het brandstorelais dat hij niet hoeft te pompen
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Start probleem 260SE

Berichtdoor Nielske » 11 apr 2013, 19:53

Ja? Ik wist niet dat het via de ontstekingsECU liep.
Morgen of dit weekend eens bekijken.
Nielske
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 8 gasten