door Ben.N » 05 apr 2013, 17:58
Zo vandaag was het weer echt een fijne dag kwa Mercedes:
Mijn vader vroeg me vanmiddag ga je mee een onderdeel voor een compressor halen een 15km verder..Ik zeg ik rij wel..
Op de autobaan ging mijn temperatuur richting de 90 graden,na verlaten van de autobaan ging deze richting de 100 graden.
Vervolgen heeft mijn vader een complete kleine compressor gekocht,deze achtergezet klep ging niet dicht dus wat poetslappen op de compressor gelegd en de klep met touw dichtgebonden ik naar huis rijden ik vermeed de autobaan i.v.m. gaten door de vorst hier op de A73 ik dacht ik rij rustig naar huis....Temperatuur liep weer op tot precies het streepje tussen de 80 en 120 dit is 100 na mijn idee...
Ik kom thuis haal die compressor los en dacht ik ga eens kijken of de radiateur verstopt zit...
Deze losgehaal (fijn door die wind die koelvloeistof in mijn mouwen gelopen) een grote ellende om die slangen van onderen los te krijgen iemand had de slangklemmen onder een geweldige hoek vast gezet...
Toen bleek dat der een warmte wisselaar onder vast zit,toen maar de koelvin losgehaalt....
Uiteindelijk het ding los gekregen met de compressor schoon geblazen (was niet echt vies maar als je um los hebt doe je um toch maar schoonblazen)
Toen dacht ik de thermostaat is misschien kapot omdat de radiateur echt niet verstopt zat,wat een ellende om dat 1 schroefje wat je niet ziet los te krijgen vervolgens zat die deksel muur vast ik ben der met een hamer op gaan slaan,en dacht iets gaat der gebeuren of het huis breekt of ie gaat los,toen ging die deksel los en kwam ik bij de thermostaat uit..ik dacht die valt der wel uit....Na lang liggen kloten kreeg ik het ding los.
Vanavond ff snel naar Paul een andere thermostaat halen en morgen dat ding weer in elkaar zetten..
Ik heb een email gekregen dat ik die Mercedes voor 1750€ kan opruimen voor export zo hoe die daar staat...
En ik zit der de serieus over te denken om um weg te doen en 1000-1200€ verlies in 3 maanden te nemen..Die auto het en de constructies staan mij verre van aan...Helaas om in te rijden is het een genot om der aan te sleutelen is het een ramp...
Ik zou graag de vacuüm slangen vernieuwen en zorgen dat die motor loopt als een klokje maar ik ga geen spinnenkop en andere onzin verwijderen.....
Misschien heb ik pech dat deze veel kleine dingen mankeert die opzich easy te fixen zijn,alleen ik ga het niet doen,ik ga der zo snel mogelijk vanaf zien te komen..