door Brownskin » 13 apr 2013, 01:25
Het wordt meer dubieuzer, wat dit voor type is.
Ik zelf had altijd het idee:
1986 ruf 200kw 272 pk, dit ook op kenteken vermeld(Nederlandse auto)
Wagenkaart opgevraagt en er stond ook geen code 822 op.
Ik kon alleen met dat uitlaat gedoe niet uitkomen want wat er op zit dan zou ik weer een 300 pk versie moeten hebben.
Natuurlijk kan de uitlaat ooit vervangen zijn, maar daar ga ik er niet van uit.
Ik vond dit nog op het internet:
If you're looking for lower CR, first, check the stamping on the "boss plate" near the flywheel. Should say M117.968, serial number and a special prefix, HV if the engine is a high compression or NV if lower compression (normally found in Middle East vehicles). Pretty rare to find a NV engine.
If not, then most likely a US spec standard compression 9:1 unit.
5.6 liter
.967(aus) 560SL (107.048) 175/4750 9.0:1
.967(us) 560SL (107.048) 173/4750 9.0:1
.968RUF 560SEL (126.039) 200/5000 9.0:1
.968KAT 560SEL (126.039) 178/4800 9.0:1
.968(us) 560SEL (126.039) 180/4800 9.0:1
.968 560SEL (126.039) 220/5000 10.0:1
.968RUF 560SEL (126.039) 220/5000 10.0:1
.968KAT 560SEL (126.039) 205/5200 10.0:1
.968NV 560SEL (126.039) 200/5000 8.0:1
-------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
.968RUF 560SEC (126.045) 200/5000 9.0:1
.968KAT 560SEC (126.045) 178/5000 9.0:1
.968 560SEC (126.045) 220/5000 10.0:1
.968(us) 560SEC (126.045) 180/5000 9.0:1
.968RUF 560SEC (126.045) 220/5000 10.0:1
.968KAT 560SEC (126.045) 205/5000 10.0:1
.968NV 560SEC (126.045) 200/5000 8.0:1
KEY:
NV = Low compression
SA = Special (limited) version
KAT = Catalytic converter equipped
RUF = Reconverted vehicle
Het kan uit de SEC lijst de 1e, 3e of 5e zijn, mede door compressieverschil.
Morgen even het motornr. opzoeken.