Het is nu 24 nov 2024, 16:31
Alles omtrent de carrosserie en de buitenkant, zoals bijv. spuiten, roest, plaatwerk, lassen maar ook spiegels, rubbers en chroom, ruitenwissers etc.
Moderator: Neerven
door Bas. » 12 mei 2013, 11:32
Beste heren,
Onlangs heb ik mijn W126 redelijk stukje verlaagd en het is nu een paar keer voorgekomen dat mijn carter geraakt wordt. Uiteraard is dit mijn eigen schuld
.
Maar er staat mij iets bij dat er standaard op sommige uitvoeringen een carterplaat heeft gezeten. Ik vind het namelijk een veiligere gevoel om die plaat te schrapen dan mijn carter.
Mocht iemand hier iets over weten hoor ik het graag wil namelijk graag eentje bemachtigen. Rijd zelf een type 1 280SE dus informatie of die hierop past hoor ik ook graag.
-
Bas.
-
door ElGriffo » 12 mei 2013, 12:05
Er is een stalen onderplaat leverbaar geweest
De allerlaatste plaat nieuw uit Europa geregeld
Voor een forumlid,...,, had hem achteraf beter
Zelf kunnen houden .,..,
Vrij simpel te monteren maar nieuw niet meer leverbaar
Koste toen nog geen 100 euro
-
ElGriffo
-
door Bas. » 12 mei 2013, 13:02
Dan wordt het een zoektocht om een tweedehands te vinden. Toevallig een afbeelding hoe die er precies uitziet.
-
Bas.
-
door ElGriffo » 12 mei 2013, 13:13
Gebruik de zoekfunctie , is al over geschreven
Met plaatjes en al
-
ElGriffo
-
door Bas. » 12 mei 2013, 15:16
Ja dat was mijn idee ook, maar dan kan ik beetje afkijken.
-
Bas.
-
door ElGriffo » 12 mei 2013, 15:20
-
ElGriffo
-
door Bas. » 12 mei 2013, 17:54
Toevallig iemand die hem heeft liggen en kan opmeten of ontwerp maken
-
Bas.
-
door Bas. » 17 mei 2013, 17:57
Wat is een verstandige dikte om een carterplaat van te maken.
Ik kan namelijk aan een 1,5mm zincor plaat komen alleen twijfel of dit genoeg is?
-
Bas.
-
door Twannnd » 17 mei 2013, 18:39
Als je er zelf 1 gaat maken hou me op de hoogte, ben benieuwd hoe je dat gaat doen aangezien ik er zelf ook 1 wil maken.
-
Twannnd
-
door Vlim » 17 mei 2013, 19:11
Je kunt ook heel simpel 2 beugels maken die links en rechts vanaf de voorzijde naar je motorblok lopen. Is bij drempels net zo effectief, en een stuk lichter.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Bas. » 17 mei 2013, 21:35
Twee beugels zijn niet voldoende. Hier in de buurt heb ik namelijk veel weggetjes die erg hobbelig zijn. Een drempel met twee beugels is dan prima te doen, maar net een uitstekende klinker ofzo die er tussen komt is dan meteen raak.
Het probleem is alleen dat ik niet weet of 1,5mm zincor dik genoeg is om echt schaafen tegen te gaan.
-
Bas.
-
door Vlim » 17 mei 2013, 21:50
Je auto op normale rijhoogte zetten, die hoogte hebben ze, zoals je inmiddels hebt gemerkt, niet voor niets gekozen...
Toen ik mijn eerste SEC kocht (in 1998) had dat ding ook een absurde verlagingsset aan de voorkant. Resultaat is dat ik 2 keer het carter heb kunnen uitdeuken. Die set heb ik toen snel vervangen door een paar normale veren. Rijdt beter en je kunt met normale snelheid over de drempels en hobbels heen.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Peter 500SEC » 17 mei 2013, 21:56
-
Peter 500SEC
-
door Vlim » 18 mei 2013, 00:30
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Leeflang » 18 mei 2013, 00:47
... bokshandschoenen aan de binnenspiegelboks.jpg
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Optimum aut nihil.
-
Leeflang
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 6949
- Geregistreerd: 29 okt 2010, 00:11
- Woonplaats: Twente
- Type wagen: 380SEC
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Twannnd » 18 mei 2013, 09:53
het gaat hier toch niet om wat jullie van de verlaging vinden, ieder moet toch zn eigen ding doen met zn auto.
-
Twannnd
-
door Vlim » 18 mei 2013, 11:27
Het gaat erom wat in technisch opzicht handig is, en absurd verlagen is dat dus niet.
-
Vlim
- Diamant Boarder
-
- Berichten: 2147
- Geregistreerd: 01 jan 2011, 16:16
- Woonplaats: West-Brabant
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
door Neerven » 18 mei 2013, 11:42
Helemaal mee eens,
Als je van een W126 een straatracer wilt maken, ga je nog wel meer onderdelen nodig hebben.
-
Neerven
- Moderator
-
- Berichten: 2333
- Geregistreerd: 01 aug 2010, 11:14
- Woonplaats: Eindhoven
- Roepnaam:
- Type wagen: 500SEL
- Bouwjaar: 1983
- LPG: Nee
- Opmerkingen / andere wagens:
-
door Peter 500SEC » 18 mei 2013, 12:35
Moet je niet zo zwaar aan tillen
Het zijn gewoon opmerkingen en tips van de echte liefhebber die zijn Benz met alle middelen in originele staat probeert te houden
-
Peter 500SEC
-
Keer terug naar Carrosserie & Exterieur
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 11 gasten