als je pomp het niet doet kunnen het meerdere oorzaken hebben
of je brandstof pomp relais werkt niet meer naar behoren
of je pomp is defect
je zult eerst dingen moeten uitsluiten wat het niet is
dus stap 1 controleer of je pomp nog wel werkzaam is en dit kan op meerdere manieren
manier 1 dit kan je doen door het brandstof pomp relais te verwijderen uit zijn houder en dan pool 7 en 8 met elkaar door te verbinden
als je nu de wagen op contact zet zou de pomp het horen te doen
manier 2 is de meest betrouwbare manier om je pomp te controleren is rechtstreeks op je pomp spanning te zetten van af een losse accu
zo sluit je defecte of slechte kabels en verbindingen gelijk uit en weet je zeker dat d epomp het wel of niet doet
als je dus de bij stap 1 vermelde manier hebt gebruikt en je weet nu zeker dat je pomp het doet
en je hebt de eerste manier van testen gebruikt dan weet je dat de bekabeling naar de pomp ook goed zou zijn
dan zijn er nog meerdere mogelijke problemen
of je hebt een slecht brandstof pomp relais waar een soldering breuk in zit
je kan dit zelf proberen te solderen of het relais proberen te vervangen
of je hebt een slechte verbinding tussen houder en brandstof pomp relais
je kunt dit uitsluiten door de polen van de houder en relais schoon te dremelen met een polijs borsteltje
en daarna de busjes die in de houder zitten wat te verbuigen zodat ze een strakkere verbinding met het brandstof pomp relais zullen krijgen
het komt regelmatig voor dat deze simpele oplossing voldoende is om een probleem geval uit de wereld te helpen
maar mocht dit alles niet tot het oplossen van je probleem komen dan is er nog een aansturings probleem van af de onsteking mogelijk
het brandstof pomp relais zou een puls horen te krijgen van je ontsteking voor hij de pomp inschakelt
succes