Bij mij is de situatie verbeterd nadat ik NOG een andere EZL gestoken heb (nummer 3). Vanmorgen starte hij al bijna toen ik nog maar naar mijn contactsleutel keek. Tik-broem.
Ik vraag mij trouwens nog steeds af of het motormanagement adaptief werkt, en je dus een tijdje nodig hebt voor hij zich weer aanpast aan de nieuwe hardware. Lijkt me stug op zo'n ouwe kar, maar bij Benz weet je nooit.
Maar de hele auto hangt aan elkaar van de vacuüm. Binnen een week of twee ga ik de distributie doen en de EGR uitmesten.
Die EGR zou ook iets kunnen doen. Bij een diesel speelt het allemaal zo niet, maar normalerwijze zordt met een benzine de onstekingsvertraging een beetje bijgesteld omdat de zuurstofverhouding kleiner wordt. Maar dat zou niks mogen uitmaken bij starten. Tenzij de klep open zou geblokkeerd zijn, maar ik denk dat daar bij mijn auto weinig kans toe is, en zelfs al is het zo, de pijp zit wss. toch potdicht.
Maar 't blijft koffiedik kijken.
Na de distributie zien we wel weer verder.
Over dat vaccum-thermoventiel : zit dat op een Gen 2 ?Deze
http://www.german-spob.de/start.php?nam ... el_id=1182 ?