[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
wie het weet mag het zeggen : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 18:47

wie het weet mag het zeggen

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 29 jun 2013, 20:26

een leuk item
het gaat over een SEC type 2
met een motor uit een W107 500SL type blok is 117963
dit blok heeft handmatige stellers dus geen hydroliche
spinnen kop lijkt van een type 1 W126 te zijn
er is een leerlauf module en stappen motor bobine onstekings module van een type 1 ingebouwd
alles zit er netjes in
nu het probleem onbelast loopt de motor top het is starten en lopen lekker fel op het gas
maar zodra je gaat rijden dan wil hij als je rustig weg rijd best wel leker weg
geef je dan heel rustig gas bij dan accelereerd hij ook lekker
maar zodra je meer gas geeft is het net als of de onsteking over slaat of dat de motor verzuipt

wat is er allemaal al gedaan om dit probleem de kop in te drukken
we zijn begonnen of alle vacuüm lekken in en om de motor op te sporen
zodat ook de econoom meter weer bij stationair in de linker hoek komt
(deze werkte niet meer)na een lek of 6 gevonden te hebben kwam er steeds meer leven in en staat de meter weer netjes bij stationair in de linker hoek
het ontstekings huis en de groene kabel is vervangen omdat de vacuüm vervroeger lek was en de kabel aansluiting slecht was
boegies verdelerkap rotor bobine ontstekings module boegie kabels alles is vervangen of uit gewisselt
ook zijn de kleppen gesteld
dit alles heeft niet mogen bijdragen tot het oplossen van het probleem

het probleem is dus bij zware belasting van de motor begint deze verzuiperig te klinken en begint als het ware over te slaan
en komt niet goed meer op gang
het brandstof verbruik is ook hooger dan normaal
wie o wie heeft hier nog ideen over wat dit zou kunnen zijn
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor ElGriffo » 29 jun 2013, 20:36

Brandstof probleem ? De 963 is normaal met een elektrische injectie uitgevoerd. Welke ontsteking
Module zit er nu op ? Bij de 126 type 2 zit de vervroeging in de ontstekingsmodule , wanneer de originele er
Nog op zit en ook aangesloten en je hebt een vervroeger op de onsteking zitten heb je een dubbele vervroeging

Zijn de injectoren geschikt voor de motor ?
ElGriffo
 


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 29 jun 2013, 20:47

ik vermoed dat de spinne kop van een W126 type 1 is want hier zit geen elektriche schakelaar op
en volgens renee zou er op de spinne kop van een W107 een schakelaar horen te zitten

deze motor heeft in deze opstelling wel goed gelopen maar is stukje bij beetje slechter begonnen te lopen
de onsteking is van een type 1 verdelerkap en rotor is allemaal type 1
bobine is type 1 ontstekings module is type 1
dit is allemaal aan gepast
injectoren zaten al in deze motor voor het probleem begon
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 01 jul 2013, 06:42

Werkt die ook al als je half gas geeft
En zonder vacuüm slangen erop
Want ik had deze al afgedopt gehad maar er zit natuurlijk ook nog een elektriche aansturing op
Hoe dan ook ik kan hemzo even wisselen en kijken wat er gebeurt
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 08 jul 2013, 19:45

oke onder tussen is er heel veel uit gewisselt maar niks heeft tot het gewenste resultaat gelijd
wat hebben we allemaal gedaan
ontstekings module /bobine/verdelerhuis/verdelerkap met rotor /boegies
spinnenkop gewisselt
warmlaufregelaar vervangen vacuüm lekken gedicht
brandstof pomp relais gewisselt
alle contacten van de modulles strak gemaakt dus ook geen cotact verliezen meer
zelfs zonder aangesloten stappen motor hielp ook niet

en wat is het probleem
bij stationiar loopt de motor wel goed maar bij belasting bij zon 2000 of meer toeren begint hij te haperen stotteren
als of hij verzuipt of geen ontsteking krijgt

wij zijn bijna door de opties heen om uit te proberen
wie wat weet mag het zeggen :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Frankbnm » 08 jul 2013, 21:17

Brandstoffilter verstopt?
Frankbnm
 


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 08 jul 2013, 21:23

Gaan we morgen nog wat aan proberen te doen
Maar het is net als of hij bij kracht gevens begint te haperen
Ik ben gewend als iets een te weinig aan brandstof heeft dat het wel rustig doorrijd maar dan inhoud
En deze hottert en stotterd alsof de ontsteking weg valt
Maar al de delen die dit kunnen veroorzaken dacht ik al gewisselt te hebben :-(
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor ElGriffo » 08 jul 2013, 21:36

Uitlaat verstopt ?

Of je zou even de brandstofdruk moeten meten...
ElGriffo
 


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 09 jul 2013, 07:58

Uitlaat zit er bijna niet onder 4 open pijpen met flomasters dus brullen :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Frankbnm » 09 jul 2013, 12:22

Brandstofpomp zelf naar zn grootje?
Frankbnm
 


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Ben B. » 09 jul 2013, 13:58

het waren dus idd de brandstofpompen..
Beide draaiden lafjes op halve kracht, en bij de ene was het draadje bijna door..

Nu alleen het kickdown-relais vervangen en dan is hij weer tip-top.

het was een heel puzzelrit, ondertussen heeft Douwe de nodige vacuumlekken verholpen.
Bak-en motorolie + filters zijn vervangen, tuimelaars en de klepseals op 1 kant van het blok.
DE resterende seals zijn besteld, in de standaard setjes zitten seals met verschillende diameter, maar in dit blok zit maar 1 soort klep...
(weet het allemaal maar van tevoren)

Voorlopig kunnen we iig weer lekker rijden, dikke pluim voor Douwe!!
(En ook voor zijn vrouw vanwege de gastvrijheid en de voortreffelijke catering!!))
Ben B.
 


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Douwe » 09 jul 2013, 16:19

dankje voor de pluimpjes ben
na lang samen zoeken en dingen uit te sluiten en hier ook op het forum te zoeken bleef eigenlijk alleen deze optie over
al was het alles behalfe voor de hand liggend dat een motor begint te hotteren en te stotteren en over te slaan als of de ontsteking happert
dat dit aan een te kort aan brandstof zou liggen ;)

maar nu is het volgende probleem op gedoken de km teller begint te haperen
en de kickdown werkt nog niet zoals het hoort
vermoedelijk is het brandstof pomp relais de veroorzaker van het niet goed functioneren van de kickdown
de voet schakelaar heb ik door gemeten en het verbreek kontact verbreekt en het maak kontact maakt het contact bij in trappen
de bekabeling van af het relais naar de kickdown spoel op de bak is goed werkzaam
als ik mij niet vergis was het een 2505 brandstofpomp relais wat ben nodig had ;)
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: wie het weet mag het zeggen

Berichtdoor Ben B. » 09 jul 2013, 16:27

Ben al druk zoekende voor een relais, dat gaat vast lukken :-)


Pluimpjes zijn dik verdiend, Douwe!
Ben B.
 


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron