een leuk item
het gaat over een SEC type 2
met een motor uit een W107 500SL type blok is 117963
dit blok heeft handmatige stellers dus geen hydroliche
spinnen kop lijkt van een type 1 W126 te zijn
er is een leerlauf module en stappen motor bobine onstekings module van een type 1 ingebouwd
alles zit er netjes in
nu het probleem onbelast loopt de motor top het is starten en lopen lekker fel op het gas
maar zodra je gaat rijden dan wil hij als je rustig weg rijd best wel leker weg
geef je dan heel rustig gas bij dan accelereerd hij ook lekker
maar zodra je meer gas geeft is het net als of de onsteking over slaat of dat de motor verzuipt
wat is er allemaal al gedaan om dit probleem de kop in te drukken
we zijn begonnen of alle vacuüm lekken in en om de motor op te sporen
zodat ook de econoom meter weer bij stationair in de linker hoek komt
(deze werkte niet meer)na een lek of 6 gevonden te hebben kwam er steeds meer leven in en staat de meter weer netjes bij stationair in de linker hoek
het ontstekings huis en de groene kabel is vervangen omdat de vacuüm vervroeger lek was en de kabel aansluiting slecht was
boegies verdelerkap rotor bobine ontstekings module boegie kabels alles is vervangen of uit gewisselt
ook zijn de kleppen gesteld
dit alles heeft niet mogen bijdragen tot het oplossen van het probleem
het probleem is dus bij zware belasting van de motor begint deze verzuiperig te klinken en begint als het ware over te slaan
en komt niet goed meer op gang
het brandstof verbruik is ook hooger dan normaal
wie o wie heeft hier nog ideen over wat dit zou kunnen zijn