[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Aceton bij de benzine?! : W126 - Van alles wat.... - 2

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 23:02

Aceton bij de benzine?!

Hier kun je over van alles en nog wat kletsen omtrend de W126.
Leuk filmpje met een W126? Of met de W126 iets leuks mee gemaakt?
Plaats het hier!
(Geen vragen over de W126)

Moderator: Neerven

Re: Aceton bij de benzine?!

Berichtdoor Arjan » 18 mei 2013, 17:29

Dat hadden die fröbelaar-onderzoekers van Shell dan ook wel even kunnen vertellen.
Ze zullen er wel geen verstand van hebben... van benzine.
Wie remt heeft energie verprutst...
Arjan
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1989
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:

Berichtdoor Bleijerbach » 22 jun 2013, 12:57

Zoals beloofd nog even mijn bevindingen wat betreft het bijmengen van aceton in de brandstof.

De meesten verwachten het al, de aceton toevoeging heeft niet of nauwelijks effect op het brandstof verbruik gehad. Eerder in de negatieve zin zelfs. Een vermindering van het het brandstofverbruik van 10-35% heb ik in ieder geval niet kunnen constateren.
Wat ik echter wel constateer is dat de Benz koud soepeler start met aceton in het brandstofsysteem dan zonder aceton.
Tene quod bene
Bleijerbach
Senior Boarder
Senior Boarder

Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1983

Berichtdoor Gerko » 14 aug 2013, 14:35

als automonteur reageer ik hier nog even op het brandstof verhaal zoals v-power e.d.

aceton weet ik niets van, dus daar zeg ik niets over.

vroeger zat er zwavel in de benzine, en daar zijn onze motoren ook op gebouwd. de zwavel hield de boel van tank tot verbrandingsruimte lekker schoon.

in verband met het door ons aller geliefde "milieu" werd besloten dat er geen zwavel meer in de brandstof mocht zitten. tegenwoordig tanken we dus allemaal brandstof zonder zwavel.

Het gevolg: langzaamaan vervuilt de boel van binnen. van dichtslibbende leidingen tot koolaanslag in de verbrandingsruimte. wat tegenwoordig bij ons in de werkplaats vaak voorkomt (vooral bij benzine auto's) zijn verstopte injectoren. het vuil uit de leiding gaat voor het piepkleine gaatje van de injector zitten en voila je motor loopt op een cilinder minder, wat uiteraard erg goed is voor het milieu..........

Vaak is dit wel op te lossen door de injectoren te reinigen, maar dan moeten ze wel eerst gedemonteerd.
Het is redelijk goed te voorkomen door tijdens de onderhoudsbeurt een flesje brandstof systeem reiniger in de tank te doen.

dan komen we nu bij de v-power en aanverwanten. Feitelijk is dit niets anders dan benzine MET een geintegreerde brandstof systeem reiniger. het zorgt ervoor dat je motor schoon blijft van binnen, dus beter verbrand, dus meer vermogen en zuiniger. oftewel je motor reageert zoals hij behoort te doen, het vermogen komt echt niet door de benzine, maar omdat je brandstofsysteem en motor goed schoon is.

Wij adviseren klanten vaak om na 3x tanken een tank vol v-power te tanken. Altijd v-power is economisch niet interssant, want je verbruik is niet zodanig beter dat je de extra kosten er daarmee uithaald. Maar om je motor in conditie te houden en dure reparaties te voorkomen loont het wel.

Dat het echt werkt, kan ik bewijzen omdat wij voor de APK af en toe een auto moeten afkeuren op de uitstoot van de uitlaatgassen (co bij benzine, roet bij diesel)
Als wij vervolgens 1 flesje brandstofsysteemreiniger toevoegen, voldoet de auto altijd weer aan de gestelde eisen!!

V-power is dus goed voor je motor, bedenk zelf of je de investering het waard vind om altijd v-power te tanken.
Vermogen en zuinigheid levert het niet, dat doet je motor omdat die een goede brandstof aanvoer krijgt. je motor was al ontwikkeld om deze prestaties te leveren, alleen is de kwaliteit van onze brandstof achteruit gegaan, en shell lost dit weer op door een duurder alternatief te bieden die wel de gewenste kwaliteit heeft. in mijn ogen krom, maar hier speelt ook de overheid een rol in omdat die de zwavel verbood in onze brandstof...... lang leve het milieu!!;-)

groeten, gerko
Ik ben niks nieuwsgierig, maar ik wil gewoon alles weten!
Gerko
Platinum Boarder
Platinum Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SDL
Bouwjaar: 1986

Berichtdoor Bayram » 14 aug 2013, 15:51

Bedankt Gerko, hier heb ik weer wat van geleerd. :handgestures-thumbupright:
Bayram
Diamant Boarder
Diamant Boarder

Roepnaam:
Type wagen: 300SE
Bouwjaar: 1986

Vorige

Keer terug naar W126 - Van alles wat....