door GuusT » 07 apr 2010, 21:50
Heb dat al vaker gehoord hoor, vlotter er uit dan kun je meer tanken .
Waanzin als je het mij vraagt, niet voor niets is Nederland koploper
in het inbouwen en gebruiken van LPG , kijk maar eens goed in het buitenland
zijn allemaal bang voor LPG installaties.
nergens zijn de eisen hoger als in Nederland en al eens gehoord dat een LPG spontaan
ontploft.
Nee ik ook niet en dat komt omdat het allemaal zo goed beveiligd is, en wie zijn wij dan om DE
belangrijkste beveiliging er uit te halen.
Je moet het allemaal zelf weten maar parkeer jouw auto de 18e dan niet naast de mijne.
En die vergelijking met die duikfles gaat natuurlijk helemaal niet op , die duikflessen zijn
van ander materiaal,dikker materiaal en worden in de fabriek afgeperst op 250 bar.
Een LPG tank word op andere drukken afgeperst en om gewicht te sparen worden ze zo dun
mogelijk gemaakt.
Dun genoeg vanwege dat gewicht maar dik genoeg om die druk te kunnen hebben.
NIET DOEN DUS, laat zitten die vlotter het is je eerste en beste beveiliging
Guus T
PS, werkdruk van LPG is rond de 8 bar en tanks worden afgeperst op 70 bar