Alsof jullie hier rond kunnen kijken
Vandaag heb ik na 640 km gereden te hebben na de flus, die olie weer bijgevuld. Iedere keer als de auto even gereden heeft doe ik dat want hij ontglipt me niet. Ik moest na die 640 km een krappe anderhalve liter bijvullen.
De bougies waren vet en verkoold maar niet zo erg als voorheen al na 300 km.
Na die 640 km ging de auto ook beroerder lopen terwijl hij dat voorheen bij 300 km al deed.
Wat ik nu een paar keer heb gedaan, en ik denk dat dit goed is, na thuiskomst, dus met een goed warme motor, eens een paar keer goed op het gaspedaal te trappen, naar de 5000 toeren. Het doet me zeer, maar als de schraapveren al een beetje loszitten zou me dit kunnen behoeden voor een motor revisie.
Ik blijf nog wel wat proberen, en mogelijk ga ik er wel een keer mee naar Nederland, wat natuurlijk heel goed zou kunnen zijn voor de motor. Maar ik houd wel rekening met een motor revisie.
Er is dus wat verbetering maar volgens mij is het onmogelijk een "beetje"verbetering te hebben. De olieschraap veren zijn los of ze zijn niet los. Maar ik begrijp wel wat je bedoeld Richard. Wij kennen de vorige eigenaar oppervlakkig. Het is een inmiddels oude maar schatrijke boer (Europese subsidies) die ik nou niet bepaald over de Franse binnenwegen zie scheuren. Hij had naast deze auto ook nog een Jaguar en heeft er vanwege zijn leeftijd?? voor gekozen om de Benz weg te doen. Ik weet haast zeker dat hij het probleem kende, want je kunt er gewoon niet omheen, maar niet wist wat er aan te doen en ook daarom de auto heeft verkocht, misschien niet eens vanwege zijn leeftijd. Eerst aan een vriend die meteen zijn rijbewijs kwijt raakte, de auto heeft terug genomen nadat hij twee jaar had stil gestaan en toen via een garage aan ons heeft verkocht.
Het zou dus heel goed kunnen Richard dat de auto nooit behoorlijk is bereden en er maar wat mee is afgesukkeld.
Ik houd iedereen uiteraard op de hoogte.
Ben nu eerst een garage in orde aan het maken om hem binnen te kunnen stallen.
Groet,
Lex