nou zoals de titel al zegt start me 380SEC niet meer.
ik ben nu ongeveer 3 maanden in het bezit van 380SEC uit 1983.
nooit problemen mee gehad met starten tot eergister.
heb de auto trouwens rijdend weg gezet zonder problemen.
hij sloeg aan in een keer voor 1 seconde en toen viel die uit en wil niet meer starten.
de accu is nieuw en vol en start motor draait prima.
vorige week had die een rond de 3000 á 4000 toeren dat die een heeeel klein beetje stotterde.
leek er op dat die op 7 cilinders liep. (was ook maar heel eventjes).
maar als ik meer gas gaf was het ook verdwenen.
ik merkte het eigenlijk niet tot ik goed luisterde met het raam open omdat het zo'n mooie sound is van een V8 en het zonnetje scheen.
en toenn!!! he schittt
hij slaat een beetje over.
verder had ik ook geborrel in me tank als ik hem starten, dat duurde maar 10 seconden max.
kon het goed horen omdat de opberg kastjes in de hoeden plank er niet in zaten.
maar dat borrelen deed die al zolang ik hem heb geloof ik.
je hoort zuiver dat het lucht is die de tank ik loopt.
kan het zijn dat er lucht in de brandstofleiding zit en hoe kan ik dat otluchten??
ik zelf heb nu dan ook het gevoel van binnen dat het de brandstofpomp is of dus lucht in de leiding misschien.
ik weet ook niet of het zo hoort maar als de motor draaide hoor ik altijd de brandstof pomp draaien en soort zacht zoemen. (als ik achter de auto stond)
neem aan dat het wel hoort want het is toch mechanisch.
als dat niet zo is verbeter me dan maar.
nou weet ik niet als je de auto probeert te starten of je de brandstof pomp dan ook hoort.
want hoor hem nu niet meer.
als iemand dan ook weet hoe ik de brandstofpomp kan controleren of die het nog doet hoor ik het graag.
dan heb ik nog een vraagje en misschien heeft iemand daar een antwoord op?
heeft een SE, SEL of SEC een laag olie peil beveiliging.
niet dat die leeg is maar wou dat gewoon ff weten.
de temperatuur lag trouwens netjes tussen de 80 en 90 graden ook als ik van Amsterdam naar Enschede was gereden en de auto stationair liet draaien voor 5 min.
ik zelf heb ook nog nooit me cool ventilator horen aanslaan.
dus ben niet bang dat die een warmloper heeft gehad of iets.
ik hoop dat ik zo genoeg info heb geschreven zo dat iemand van jullie mij misschien kan vertellen wat het is, en hoe ik het kan verhelpen en de auto weer kan starten.
ik zelf denk dat het iets kleins is, maar kan er ook helemaal naast zitten.
alvast bedankt voor de reacties en een vriendelijke groet JIMMY-T