Dag Douwe,
Laat ik voorop stellen dat ik niet technisch ben onderlegd. Mijn enige handigheid is google!
Ik lees dit op een forum van Audi:
"Sinds aanschaf, februari 2010, heb ik een probleem met starten bij een WARME motor. Zodra je ergens na een poos stopt, motor uitzet en op korte termijn weer wilt starten gebeurd het geregeld dat de auto bij starten behoorlijk begint te schudden/rammelen alsof tandwielen opelkaar knarsen. Als reactie draai je de sleutel weer snel terug. In de meeste gevallen start hij wel weer goed in de 2e keer, maar ik heb ook al gehad dat het pas na 3 keer starten weer goed gaat. Bij koude motor en langer stilstaan start hij altijd perfect! (...)In de garage hebben ze ook al diverse zaken gedaan met Bendix, automaat opnieuw uit/in elkaar gezet, maar tot nu toe geen oplossing en ze weten niet echt wat te doen. Er is nu wel een afspraak gemaakt om de automaat te vervangen.(...)"
Een soortgelijk euvel als bij mij dus.
Reactie op het forum:
"Twee massa vliegwiel is hoogst waarschijnlijk de boosdoeners , succes"
Met daarop volgend:
"Bedankt voor je reactie!
Het probleem is inderdaad opgelost door het vervangen van het dubbel vliegwiel!"
Nu lees ik echter op een andere site dat de W126 met een automaat niet zo'n dergelijk vliegwiel heeft, maar een scherts plaat waaraan de koppelomvormer wordt geschroefd.Daarom mijn vraag of het hier aan kan liggen.
Ik zou graag de garage alvast een checklist willen geven wat het mogelijk kan zijn. Dus Benzhans2, dank ook voor jouw reactie.