Hallo allemaal,
Ik ben al een tijdje een trouwe lezer op dit forum, het heeft me al veel geholpen bij verschillende problemen zonder zelf te hoeven posten, maar nu heb ik toch echt advies nodig bij wat problemen die ik nu heb bij mijn 500SEC uit 1984:
De afgelopen tijd had ik problemen met de warme start, als hij koud is slaat hij binnen een paar slagen aan en blijft dan mooi lopen, maar als hij langer dan een kwartier stil staat start hij erg moeilijk en alleen als je het gaspedaal vol intrapt. Nu dacht ik na wat uitzoekwerk op het forum dat het kon liggen aan nadruppelende injectoren, dus die wilde ik er van de week eens uit gaan halen om te reinigen. Ook loopt het blok al langer stationair veel te hoog in toeren, 13-1500 rpm dus het leek mij een goed idee om die rubbertjes eens te vervangen.
Toen ik hem wilde starten om hem naar mijn klusadres te rijden bleek de accu leeg, en met een volle accu sloeg hij ook maar niet aan. Hij vonkte wel, ik zag alleen wel een vonk schieten van onder de middelste dop van de verdeelkap, maar die heb ik pas nog samen met de rotor vernieuwd dus ik hoop niet dat daar wat mis mee is. Ik hoorde de brandstofpomp niet lopen dus ik heb de relais daarvan eruit gehaald en er een draadje over gezet zoals ik hier op het forum had gezien, toen bleef de pomp lopen en sloeg de motor na lang starten met veel moeite aan.
Toen ik later het luchtfilter eraf haalde zag ik een vacuüm slangetje los zitten, helaas heb ik er nog geen foto van, maar het is een slangetje dat van de inlaat bij de eerste cilinder linksvoor (bestuurderskant) via een (volgens mij) terugslagklepje naar voren loopt en zich daar vertakt en ook naar de rotor loopt. Bij het terugslagklepje was een pootje afgebroken en daar zat het dus los.
Nu zou ik graag wat meer weten over waarom de brandstofpomp relais niet werkt. Ook las ik hier en daar dat slecht starten bij warme motor ook hier aan kan liggen, dit snap ik niet helemaal, dat relais schakelt toch gewoon of niet, daar maakt warme of koude start toch geen verschil bij?
Ik heb nu de injectoren eruit, de rubbers ervan zien er nog goed uit maar ik ga toch maar alles vervangen. Ik had bij de MB dealer de rubbertjes gehaald maar ik zou ook graag nieuwe O ringen hebben en die hard plastic hulsjes met het tutje vervangen. Weet iemand waar ik die kan vinden? Ik had in wat oude berichten gelezen dat forumlid El Grifo ze kon leveren, kan dat nog steeds? Zou iemand me trouwens uit kunnen leggen waarvoor de zwarte rubberen slangen dienen die ook naar de injectoren lopen en via het tutje aan de hulsjes vast zitten? Ik snap nog erg weinig van het K jetronic systeem en zou graag wat beter weten hoe het allemaal zit.
Alvast heel erg bedankt voor de hulp,
Groeten, Klaas