Heren Experts,
Ja, ja, er is al veel over geschreven, er is een prachtige How-To van, door experts geschreven en daarom zullen er ongetwijfeld leden zijn die vinden dat ik de zoekfunctie maar gebruiken, allemaal bekend en heb ik natuurlijk gedaan, evenals de uitgebreide documentatie en instructies gelezen. so far, so good. De oude ziet u hierbij op de foto.
Praktijk is altijd anders dan theorie, vandaar ook mijn vraag met foto's.
Vanwege de klachten die vermoedelijk bij de potentiometer zouden kunnen horen, beschreven in de How-To over de potentiometer had ik toch een vermoeden dat ook mijn Potentiometer versleten zou kunnen zijn.
Allemaal, als, als, als.
Na veel gefriemel, die nieuwe erop, rechter onderste schroefje zo vast dat de potmeter nog te verstellen is en de andere schroefjes daarom minder vast. Om een goeie meting te kunnen doen had ik heel dunnen draadjes aan 1 en 2 bevestigd zodat de stekker er weer op kan, en de Motor op temperatuur kan komen.
Eenmaal met een warme motor, op bedrijfstemperatuur, meet ik niet hoger als 3.62Volt
Hoe ik ook verstel, dat wordt niet hoger dan dat en ik moet naar de 7V
Als de potentiometer helemaal naar boven geschoven staat, is hij 3.62V
Hoe lager de potmeter hoe lager het voltage. Eenmaal helemaal naar onder geschoven slaat de motor af.
Vreemde bijkomstigheid is dat bij stationair draaien van de motor de stuwschuif een heel klein beetje zakt.
Als de motor dan afslaat, is het net of ik een knikker hoor vallen. Maar dit ter zijde.
Ook heb ik geprobeerd het luchtfilterhuis weer terug te plaatsen omdat je toch een nogal groot vacuüm lek hebt als dat luchtfilterhuis er niet op zit en dan dus de motor niet lekker loopt en dien ten gevolge daarvan het afstellen van die potmeter weer lastig lijkt. Maar de potmeter is niet af te stellen met het luchtfilterhuis erop
Wat doe ik hier fout.
Lex