gisteren een leuk project aan gegaan een 500SEL type 1
kwam binnen op een trailer want had van de week een defecte vacuüm modulator opgelopen en had zon 2 liter automaatbak olie op lopen roken
dus hele staat blank (wel een leuk gezicht)
dus eerst maar de vacuüm modulator vervangen
dat gedaan toen kijken naar de motor waarom die niet op benzine wou lopen
in eerste instantie de lmm schijf krom
toen nog niet willen lopen op benzine wel starten en aan slaan maar gelijk weer uit
dus wat benzine erbij in de tank nog niet lopen
eerst maar eens op LPG de ergste olie uit het inlaat en uitlaat systeem branden dus op LPG even een blokje om
daarna anders om de garage in en brandstof filter vervangen zodat ook dat niet meer het probleem mocht zijn
toen spinnen kop gedemonteerd en ja een beste scheur in de onder bak een zwaar lopende lmm arm
dus hele spinnen kop vervangen
en ja toen eindelijk lopen op benzine ook aardig feller als ooit daarvoor
maar stationair loopt de motor maar op 6 cilinders zo wel op benzine als op LPG
die twee bougies meer malen vervangen ook de kabels vervangen verdeler kap en rotor vervangen geen enkele verbetering
op remreiniger geen enkele reactie dus geen vacuüm lekken te vinden bij die cilinders
ook hoor je geen enkel getik of zo van de motor nokkenassen zijn perfect
een kromme klep of iets dergelijks zou je volgens mij kunnen horen aan het tikken van de stoters
boegies worden nat op benzine op LPG niet
motor loopt dus zo wel op benzine als op LPG niet op deze twee cilinders
rarara wat kan dit nog zijn
de enigste ingeving die ik nog heb is dat de rubbers tussen het inlaat spruitstuk en de verdeel kamer stuk zijn