door Orion » 17 jan 2014, 22:03
6 Jaar geleden zelf een waterstof reactor gebouwd. Dit is gewoon electrolyse. In mijn reactor zaten 6 buizen met daarbinnen wederom 6 buizen. Deze waren electrisch gescheiden. Dit zat ondergedompeld in een water met een kleine kH+ toevoeging (kalk) voor de geleiding. De ontstane waterstof ging door een bruissteen en kwam dan vrij om vervolgens via het inlaat gedeelte (net als LPG) toegevoegd te worden. Ik gebruikte hiervoor RVS buizen. Maar eigenlijk moet je een edel metaal als titanium gebruiken. Dit is echter zo duur dat het voor mijn project niet gebruikt is.
Door de electrolyse ontstaat een roestvormig water en dat moet je dan te vaak schoonmaken. Tevens is het na een tijdje rijden zo dat je de productie van het gas moet temperen i.v.m. het warmer worden van de reactor. Deze setjes zijn al jaar en dag te koop. Met enorme winst percentage's. Maar dat is eerder voor de gene die ze betaald krijgt. Je gebruikt ook spanning van je accu en die moet weer door je dynamo gevoed worden. Al met al een leuk experiment. Merkbaar, nou niet te meten. Daar je nooit weet hoeveel je onder gelijke omstandigheden op pure benzine zou verbuiken. Ik heb dit gedaan met een Honda-Legend 3.2 V6.
Helaas kan ik de bouw foto's van de waterstof reactor niet meer vinden. Dit zijn de enigste helaas.
Maar ik weet dat je ook een plasma reactor kunt bouwen, maar dat is een hele andere techniek.
DCP_0545_1600x1067.JPG
DCP_0544_800x1200.JPG
DCP_0541_1600x1067.JPG
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.