ook ik gebruik de kroon olie
in eerste instantie altijd kroonolie Emperol 10W-40 volsynthetisch
hier was ik niet tevreden mee de motor had zo nu en dan een rook pluimpje
de kleptuimelaars hoorde je zo nu en dan tikken (was allemaal wel strak afgesteld)
zo nu en dan had ik last van bij koude motor starten dat de distributie ketting ratelde je zou denken da spanner vervangen
nou dat is laatst gebeurd bij een kennis van mij die werd aan geraden een nieuwe spanner te monteren maar helaas binnen een week had ook hij weer last van het ratel probleempje
ook hij gebruikte kroonolie emperol 10w40
dus had ik het gevoel dat de olie toch niet echt heel goed was voor ons blok ondanks dat kroonolie deze wel aanraad
nu ik over gestapt ben naar kroonolie Bi-Turbo 20W-50 heeft de motor nooit weer een tikje bij de kleppen gegeven en ook het zo nu en dan ratelen van de distributie ketting is volledig weg gebleven
dus wat dat betreft ben ik helemaal over naar de minerale olie
geen vol synthetisch of half synthetische maar een ouderwetse minerale olie
sindsdien loopt het motortje stukken rustiger zonder getik