Jaja
Ik heb een 500SEL!
Van het weekend wezen kijken en besloten de wagen gewoon aan te schaffen!!
Jemig, wat een extreme wagen zeg, het ultieme rijcomfort.
De wagen komt uit 1984, heeft o.a. open dak, verwarmde en elektrische stoelen, climate control, elektrische ramen etc.
De wagen is 4jaar geleden volledig overgespoten, ziet er netjes uit! zichtbare roestplekken tot nu toe zijn bovenkant dorpel, als je de deur opendoet bij de rechter achterdeur en onder het achterraam (als je vanuit de kofferbak naar boven kijkt). bodem ziet er hard uit, ook onder de matten... van het weekend de wagen op het gemakje verder nalopen, oliën vervangen, filters en bougies. Holle ruimtes checken en eventueel behandelen met wax, tenzij roest aanwezig...
Linkervoorwiel klappert bij drempels, ga dus de gewrichten binnenkort nalopeb, om te zien wat er vervangen moet worden. Wegligging is goed en schakelt ook soepel en geruisloos, als ik 130 rij begint de wagen een beetje te trillen, het stuurwiel ook, dus denk dat dat aan het kapotte gewricht licht, wellicht i.c.m. een defecte hardyschijf/aandrijfaslager (hardy's zagen er op het eerste oog goed uit)??
Heb de wagen voor een mooi bedrag kunnen meenemen, mooie verschijning en een heerlijke wagen. Ik ben er blij mee en ga er nu wat geld in steken om de aandachtspunten proberen op te lossen
Foto's moet ik nog maken, dus komen van het weekend er aan!
Gr., simon