[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Stand Economy Meter? : Techniek - 8

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 25 nov 2024, 10:46

Stand Economy Meter?

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Douwe » 18 jan 2014, 19:13

klep speling
versleten tuimelaar
compressie veer die gebroken is
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Flashnr1 » 18 jan 2014, 19:59

Je kan ff proberen om de verstuiver te wisselen met een andere en dan na een ritje nog eens compressie te meten.
als de verstuiver/injector lekt spoelt namelijk de zuiger en veren schoon dus compressieverlies en verklaart dan waarschijnlijk ook waarom de motor de ene x wat onregelmatiger loopt dan de andere x succes en ik hoop dat dit het euvel is.
Avatar gebruiker
Flashnr1
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 13 nov 2012, 19:40
Woonplaats: Alkmaar
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 18 jan 2014, 20:46

Ik geef de moed (nog) niet op ;)

Ik zal morgen eens proberen wat die doet als ik een verstuiver wissel.
Ook zal ik eens kijken of er iets te zien valt bij de stoters en tuimerlaars of ik iets vreemds kan zien.
De auto is destijds bij de klepstelavond in Zeist geweest en alles is gecontroleerd. Zou het kunnen dat er een foutje is gemaakt en er een te dik stelplaatje in zit?
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Flashnr1 » 19 jan 2014, 14:07

Als je de verstuivers gewisseld heb en het zit daar in moet dus de andere cilinder minder compressie hebben of door stom toeval en het gerommel is je probleem weg dit heb ik ook al eens gehad daarna nog een reiniger in de tank en alweer zo'n 12000 km zonder problemen dit was overigens met een ex gas auto .Wel even een flink aantal km rijden voor resultaat er moet natuurlijk wel weer wat koolaanslag komen en ff flink doortrekken kan ook geen kwaad .
Avatar gebruiker
Flashnr1
Silver Boarder
Silver Boarder
 
Berichten: 312
Geregistreerd: 13 nov 2012, 19:40
Woonplaats: Alkmaar
Roepnaam:
Type wagen: 380SE
Bouwjaar: 1980
LPG: Ja
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 19 jan 2014, 16:12

Ik heb inmiddels de hele handel er weer afgehaald, ik krijg een andere spinnenkop om te testen en wissel dan meteen de verstuiver.
Heb ook de nokken en tuimelaars van cil 8 gecontroleerd en zie daar geen bijzonderheden.
Zag wel dat op de inlaat een vrij dikke stelplaat zit en heb deze om te testen even gewisseld meet een dunnere.
Krijg bij de compressiemeting nu geen resultaa, de meter slaat niet uit, ook als ik de tuimelaar van de inlaat weg laat meet ik geen compressie.
Heb ook getest op cil 6 en daar krijg ik een normale waarde. Was wel met koude motor en zonder spinnenkop.
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 21 jan 2014, 21:24

Heb vandaag de andere spinnenkop willen testen maar toen ik hem eenmaal gemonteerd had zag ik een extra aansluiting op die spinnenkop. Dit is een USA spinnenkop en weet niet of ik deze voor mij loze aansluiting zomaar kan/mag afdoppen?
Op de foto (is voorbeeld van het forum geleend) heb ik de extra aansluiting omsingeld.
Op mijn eigen spinnenkop zit deze aansluiting dus niet.
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 28 jan 2014, 14:03

Heb een lektest gedaan en resultaat is niet om vrolijk van te worden.
Het gaat dus om cilinder 8, deze had bij de compressietest maar 7 bar terwijl de rest 10,5 tot 11 bar heeft.
Bij de lektest komt het volgende naar voren;
Duidelijk hoorbare lekkage bij de inlaat. Uitlaat en bij de olie vuldop geen lekkage hoorbaar.
Maar, als ik de tuimelaar van de inlaat eraf haal en nog eens test, dan geen lekkage meer bij de inlaat.
Nu komt het, dan wel duidelijke lekkage hoorbaar bij de olie vuldop.
Wat betekend dit???

Waarschijn is cilinder 8 niet meer te redden en kan ik gaan nadenken wat te doen. Het enige lijkt mij weer het blok te wisselen terwijl ik dit vorig jaar pas gedaan heb :-( :-(
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor RD500SEC » 28 jan 2014, 14:39

Het lijkt erop dat de hydraulische steller van inlaatklep cilinder 8 defect is, of het stelplaatje is (toch) te dik, laat de basisafstelling nog eens nakijken. Als hier geen fout boven komt is het raadzaam de steller te vervangen en de test te herhalen, de kleppen moeten dan dicht zijn.Vervolgens zeg een 1000km te rijden en de test opnieuw te doen.
Nu beide kleppen sluiten zal de druk in cilinder 8 hoger zijn en de zuigerveren weer steviger tegen de cilinderwand aandrukken. De 1000 km zorgen ervoor dat de zuigerveren weer inlopen op de cilinderwand. Je kunt eventueel wat ATF toevoegen om de zuigerveren die mogelijk wat vast zitten in de zuiger los te krijgen.
Je kunt eventueel ook via het bougie gat in de cilinder kijken met een camera om de cilinderwand te controleren, mocht je het toch niet vertrouwen.
Igec heeft zo'n camera, neem eens contact met hem op, dan heb je alles in 1 keer bekeken.

Ik zou het blok nog niet afschrijven voordat je bovenstaande hebt gedaan.
p.s. heb je de spinnekop nog getest?
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 28 jan 2014, 15:46

Heb de stoter getest, kan hem niet zo indrukken maar tussen de bankschroef wel. De stoter lijkt mij dan niet defect. Om te testen heb ik hem gewisseld met een andere cilinder.
Zou het kunnen zijn dat er een te dikke stelplaat zit? De stelplaat van deze inlaat is wel erg dik. Kan ik dat zomaar testen met een andere stelplaat?
De spinnenkop is goed lijkt mij. Op aangeven van Douwe heb ik ca 0,5 bar op de benzine ingang gezet. Dan mag uit een aansluiting geen benzine spuiten maar moet het borrelen, en dat doen alle 8 de aansluitingen.
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor RD500SEC » 28 jan 2014, 22:03

Mooi dat de spinnekop goed is.
Eigenlijk zou je met het afstel kaliber de basisafstelling na moeten kijken, maar een dunner plaatje monteren (1 maat dunner) om te proberen kan geen kwaad. Als de hevel los ligt na montage is het plaatje te dun en zal de klep tikken als je de motor laat draaien. De steller staat dan ook niet in zijn werkgebied, maar maximaal "uit". Dan moet je het dikkere plaatje weer monteren.
Naar mijn idee is toch de steller verdacht, hij hoeft niet te lekken, maar kan inwendig verstopt zijn en daardoor zijn werk niet goed doen, waardoor de klep licht open blijft staan.
Laat, als je de steller vervangt de motor even op de startmotor draaien als de steller eruit is, dan pomp je verse olie in het kanaal naar de steller en de oude olie die er nu mogelijk zit ben je dan kwijt.
Misschien kan je een (paar) stoter(s) lenen van iemand met een reserve blok?
Dat afstel kaliber zou ook wel handig zijn om even te mogen gebruiken, anders weet je niet welk vulplaatje je moet plaatsen om de steller in de basisafstelling te krijgen.
Avatar gebruiker
RD500SEC
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1571
Geregistreerd: 03 aug 2011, 21:47
Woonplaats: Gem. Schagen
Roepnaam:
Type wagen: 500SEC
Bouwjaar: 1985
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 30 jan 2014, 14:44

Heb helaas nog niet kunnen testen maar dat komt snel.
Ook heb ik op het Mercedes forum gelezen dat het wel voorkomt dat een klepstoter niet meer werkt zoals deze hoort te werken. Ook daar was het probleem dat er inlaatkleppen open bleven staan.
Wat men toen gedaan heeft, en ik inmiddels ook bij die ene, is de klepstoter gedemonteerd en tussen een bankschroef iets ingedrukt totdat er wat olie uitloopt. Ze noemde het "resetten" van de klepstoters. Nadat ze dit gedaan hadden was het probleem verholpen.
Ook een mogelijkheid, wat ik nog niet verder onderzocht heb, is dat de klepveren van cil 8 te slap zijn geworden om de klep volledig dicht te drukken. Iemand hier ervaringen mee??
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Douwe » 30 jan 2014, 21:22

Die ervaring heb ik al met je gedeelt op Facebook :D
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Robje1968 » 02 feb 2014, 20:58

Gisteren en vandaag nog van alles geprobeerd maar het is zoals het is. Krijg geen verandering/verbetering bij het stationair lopen van de auto.
Nu bij koude start spring hij wel gelijk aan maar na een paar seconden begint hij een beetje te pruttelen net ofdat hij verzuipt of maar op een paar cilinders loopt. Dan naar een paar tellen, als die iets warmer is, is het weer "normaal".
Al met al ben ik er al een lange tijd mee bezig, nu laat ik het voor wat het is en ga me eerst richten op de APK die eraan staat te komen.
Daarna eens rustig kijken wat ik ga doen, maar om van dit probleem af te komen zal het wel een blokwissel worden.

Wat mij betreft mag dit topic op slot.
Robje1968
 


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Douwe » 02 feb 2014, 21:51

Dan zou ik toch willen weten wat de oorzaak is
voor je de wissel doet
Avatar gebruiker
Douwe
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 8864
Geregistreerd: 01 mei 2010, 19:54
Woonplaats: Sexbierum
Roepnaam:
Type wagen: 420SE
Bouwjaar: 1986
LPG: Ja


Re: Stand Economy Meter?

Berichtdoor Peter 500SEC » 02 feb 2014, 21:56

Wil toch nog eventjes reageren Rob

Ik heb laatst het zelfde verschijnsel gehad, al was het niet met mijn SEC

Als de motor koud was liep hij onregelmatig, pas na enkele kmters liep hij weer normaal.

Bij de dealer o.a. alle bougies gecontroleerd en wat bleek, eentje was stuk al was het bijna niet te zien (zie eerste foto), deze monteur heeft m.i. echt wel adelaars ogen :o
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
Peter 500SEC
 

Vorige

Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 25 gasten

cron