Beste W126 vrienden,
Sinds 5 jaar heb ik een W116 SD waar ik inmiddels zo'n 80.000km mee heb gereden. Nooit problemen gehad. Er gaat wel eens wat kapot maar dat is normaal voor een auto van deze leeftijd. Alle onderdelen zijn bij de Mercedes te koop en ik laat ook veel uit Amerika komen. Gek genoeg zijn vaak de originele onderdelen inclusief verzenden goedkoper dan hier in Nederland. Ik kreeg een keer een tip van een amerikaan om diesel spülung van Liqui Moli te gebruiken. Je laat de motor dan draaien op dat spul. Het maakt je pomp en je motor schoon. De eerste keer is het verstandig om twee busjes achter elkaar te gebruiken. Ik doe het nu nog maar één keer per jaar. Als je ziet wat voor troep in het brandstoffilter en het kleine haakse filter achterblijven...... Na de behandeling ben ik gaan rijden en het eerste wat me opviel was dat het leek alsof ik een paar PK's erbij had. Hij liep al als een zonnetje maar het verschil was verbluffend. Je moet wel de brandstoffilters daarna vervangen. Ik kan alle diesel rijders dit van harte aanbevelen temeer omdat door de milieumaatregelen de "schoonmaakmiddelen" die vroeger in de brandstoffen zaten er nu niet meer in zitten. Wie kan zich nog een mooi grijs uitlaatje herinneren na een lange rit... dat bedoel ik.
Gr.. Eric