[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
[phpBB Debug] PHP Warning: in file [ROOT]/includes/functions_content.php on line 678: preg_replace(): The /e modifier is no longer supported, use preg_replace_callback instead
Liqui Moly : Techniek

W126Club.nl

Alles over de Mercedes W126

Het is nu 23 nov 2024, 15:20

Liqui Moly

Alle techniek (mechanisch, elektronisch) zaken horen hier thuis.

Moderator: Neerven

Liqui Moly

Berichtdoor RedBaron » 08 mei 2010, 10:40

Beste W126 vrienden,

Sinds 5 jaar heb ik een W116 SD waar ik inmiddels zo'n 80.000km mee heb gereden. Nooit problemen gehad. Er gaat wel eens wat kapot maar dat is normaal voor een auto van deze leeftijd. Alle onderdelen zijn bij de Mercedes te koop en ik laat ook veel uit Amerika komen. Gek genoeg zijn vaak de originele onderdelen inclusief verzenden goedkoper dan hier in Nederland. Ik kreeg een keer een tip van een amerikaan om diesel spülung van Liqui Moli te gebruiken. Je laat de motor dan draaien op dat spul. Het maakt je pomp en je motor schoon. De eerste keer is het verstandig om twee busjes achter elkaar te gebruiken. Ik doe het nu nog maar één keer per jaar. Als je ziet wat voor troep in het brandstoffilter en het kleine haakse filter achterblijven...... Na de behandeling ben ik gaan rijden en het eerste wat me opviel was dat het leek alsof ik een paar PK's erbij had. Hij liep al als een zonnetje maar het verschil was verbluffend. Je moet wel de brandstoffilters daarna vervangen. Ik kan alle diesel rijders dit van harte aanbevelen temeer omdat door de milieumaatregelen de "schoonmaakmiddelen" die vroeger in de brandstoffen zaten er nu niet meer in zitten. Wie kan zich nog een mooi grijs uitlaatje herinneren na een lange rit... dat bedoel ik.

Gr.. Eric
Je hebt geen permissies om de bijlage(n)) in dit bericht te zien.
RedBaron
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 30 apr 2010, 20:15
Woonplaats: Drenthe
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re:Liqui Moly

Berichtdoor Geert_280SE » 08 mei 2010, 11:23

Ik heb nooit zn vetrouwen in dit soort producten, maar als ik deze verhalen hoor helpt dit wel.
Misschien moet ik dit maar is gaan proberen in mijn polo 1.9D
Avatar gebruiker
Geert_280SE
Expert Boarder
Expert Boarder
 
Berichten: 130
Geregistreerd: 30 dec 2009, 15:55
Woonplaats: Sneek
Type wagen: 280SE
Bouwjaar: 1982
LPG: Ja


Re:Liqui Moly

Berichtdoor RedBaron » 08 mei 2010, 11:35

Hoi Geert,
Voor alle duidelijkheid, ik heb geen aandelen van Liqui Moly. Ik ben met je eens dat er erg veel middeltjes in de handel zijn die van alles beloven maar weinig tot niets (waarneembaars) waar maken. Nogmaals mijn ervaringen met dit spul zijn echt zeer goed. Je moet het niet in je tank gooien maar echt je motor op dit laten draaien. Je hoort het gelijk en hij walmt veel minder. Dat walmen kan ook komen omdat het luchtfilter dicht zit. Lucht is bij een diesel ook zeer belangrijk.

Eric
RedBaron
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 30 apr 2010, 20:15
Woonplaats: Drenthe
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re:Liqui Moly

Berichtdoor Karaca19 » 08 mei 2010, 16:31

Dat spul heb ik 2 jaar terug ook gebruikt voor m'n om617 blok er kwam wel teerzwarte troep uit dat weet ik nog wel.

Maar of die nou mooier liep en meer pk's had durf ik niet te zeggen.

Misschien is dat toch motorblok afhankelijk want ik weet wel dat elk motorblokje anders behandeld, afgesteld, versleten en conditie is.
Avatar gebruiker
Karaca19
Gold Boarder
Gold Boarder
 
Berichten: 361
Geregistreerd: 23 aug 2008, 22:30
Woonplaats: Terneuzen
Roepnaam:
Type wagen: 300SD
Bouwjaar: 1981
LPG: Nee


Re:Liqui Moly

Berichtdoor RedBaron » 08 mei 2010, 17:36

Moet wel zeggen dat die van mij nu pas 150.000 mijl heeft gelopen. Het is er één die in topvorm is omdat ik wel een piet lut ben qua onderoud. Dus regelmatig kleppen stellen en olie, filters e.d. Toen ik hem net had gekocht heb ik bij de firma Mulder in Den Haag er 5 nieuwe verstuivers in laten zetten.... dat scheelt ook een boel herrie want nagelen doet hij zelfs niet als hij koud is.
RedBaron
Senior Boarder
Senior Boarder
 
Berichten: 73
Geregistreerd: 30 apr 2010, 20:15
Woonplaats: Drenthe
Type wagen: 560SEL
Bouwjaar: 1987
LPG: Nee


Re:Liqui Moly

Berichtdoor JohnPrins12 » 09 mei 2010, 10:10

hoi,

dat nagelen heeft volgens mij echt iets te maken met de USA ik heb nog nooit een vijfcilinder horen nagelen die uit de USA komt.
ik ben wel benieuwd hoe dat komt,die van mij doet het ook niet.
maar een die hier ooit nieuw geleverd is doet het namelijk wel.
hoe kan dat.

Gr. John Prins
Gr. John Prins
Avatar gebruiker
JohnPrins12
Diamant Boarder
Diamant Boarder
 
Berichten: 1202
Geregistreerd: 03 jun 2008, 08:41
Woonplaats: Numansdorp
Roepnaam:
Type wagen: Ander type
Bouwjaar: Nieuwer
LPG: Nee
Opmerkingen / andere wagens:


Keer terug naar Techniek

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers. en 15 gasten