In mijn laatste gewone Mercedes C220 die ik naar ik mij herinner in 1999 kocht, gingen als je ging rijden alle deuren op slot.
Ik vind dat een geweldige optie, als het al een "optie" is.
Mijn 300SE was in zijn tijd van aanschaf ongetwijfeld nog weer wat duurder als de 220 in 1999 maar mijn 300SE heeft die optie niet.
Sterker nog, ik kan hem alleen maar aan het kofferbakslot op slot doen, daarmee gaan alle deuren en de koffer dicht.
Als ik in de auto zit, en ik druk één van de pallen naar beneden waarmee je de deur op slot doet, gaat alleen die deur in het slot. Dit zou je in de auto dus bij vier deuren moeten doen om er van verzekerd te zijn dat er niemand even bij je instapt. (Is ooit jaap van Zweden overkomen met een gun in zijn nek)
Omdat bij de voordeuren een dubbele stift in de sponning zit, voor de binnenverlichting, heb ik het vermoeden dat er ooit een optie zoals alarm op de auto heeft gezeten en dat dit is uitgeschakeld om één of andere reden. Kan iemand dit bevestigen?
De twee vragen hierover zijn de volgende:
1-- Heeft een 300SE van eind 1988 de optie van het automatisch dicht gaan van de deuren als je gaat rijden.
2-- Waarom heeft de auto twee stiften in de deursponning. 1 is begrijpelijk voor het licht als je instapt, maar nu de andere
Lex