door RD500SEC » 22 maart 2014, 02:02
Je hebt de veren vervangen, heb je ook op de rubber ringen gelet die tussen de veren en de carrosserie zitten, waren deze links en rechts even hoog? Dit kun je in gemonteerde toestand ook nog zien aan het aantal noppen dat aan de rand van het rubber is aangegoten. Zitten de veren goed in de rubbers? Het uiteinde moet in een uitsparing van het rubber vallen, dit geld ook aan de onderkant, in de veerschotel zit een uitsparing waar het uiteinde van de veer inkomt..
Hoe is de staat van de schokdempers vóór? Een nieuwe demper waarvan je de zuigerstang indrukt (dit gaat erg zwaar) en loslaat, komt vanzelf weer naar buiten met enige kracht. bij een versleten schokdemper is dat niet altijd het geval, en is de opwaartse kracht veel minder of niet aanwezig. Ook dit kan een verschil in hoogte geven.
Er zou ook een afwijking in de veren kunnen zitten, al lijkt dat wat minder waarschijnlijk. Welk merk veren heb je onder de auto gezet?
Stond de auto recht vóórdat je aan de klus begon? Of hing hij toen ook al scheef? Dan zou je het in draagarmen of carrosserie kunnen zoeken. Denk aan de kogel die John opnoemde.
3 cm is toch aanzienlijk, je moet na enig speuren wel een oorzaak kunnen vinden. Kun je zien of de auto schade heeft gehad?